Železničář / Seznam článků
Seznam článků
DB odhalily interiér nových ICE od Talga
1.11.2022 - Zástupci Deutsche Bahn (DB) a španělského výrobce Talgo představili v Berlíně první vůz nového vlaku s označením ICE L. Jedná se o soupravu pro dálkové spoje s maximální rychlostí 230 km/h. DB si prvních 23 jednotek objednaly již v roce 2019, výroba však nabrala přibližně rok zpoždění. »
Stadler dodá jednotky Flirt pro trati v údolí řeky Mosely
6.10.2022 - Švýcarský výrobce Stadler a DB Regio podepsaly smlouvu na dodávku devatenácti čtyřvozových elektrických jednotek Flirt pro provozní soubor MoselLux v údolí řeky Mosely v Německu. Nová vozidla by v závěru roku 2024 měla být nasazena na moselské lince Koblenz – Trier – Perl. Po elektrifikaci mají obsluhovat i vinařskou trať Bullay – Traben-Trarbach. »
PKP Intercity pořídí 20 lokomotiv na 160 km/h
5.10.2022 - Společnost PKP Intercity vypsala výběrové řízení na nákup 20 nových elektrických lokomotiv. Smlouva představuje součást investiční strategie firmy ve výši 27 miliard polských zlotých. Od modernizace vozového parku si dopravce slibuje zefektivnění provozu na vnitrostátních spojích. Podle polských médií PKP soutěž vypsala kvůli neúspěchu modernizace starších vozidel EP07. »
DB jsou zpět v černých číslech
30.9.2022 - Poprvé od začátku celosvětové pandemie COVID-19 se Deutsche Bahn (DB) vrátily zpět do černých čísel. DB uzavřela hospodaření v první polovině roku 2022 s provozním ziskem před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši 876 milionů eur. Tržby skupiny vzrostly o 28,4 procenta na zhruba 28 miliard eur. Navíc se do regionálních i dálkových spojů DB ve velkém vrátili cestující a vzrostla také poptávka po mezinárodní přepravě. »
ÖBB představily nové lehátkové vozy Nightjet
6.9.2022 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) společně s Německou spolkovou dráhou (DB) představily modernizované lehátkové vozy, které naznačují další vývoj konceptu nočních vlaků Nightjet. Rakušané jsou v tomto ohledu průkopníky: standardní představu o lůžkových a lehátkových vozech posouvají na novou designovou a kvalitativní úroveň, jejímž cílem je přetáhnout cestující na středních vzdálenostech z letadel a ideálně také ze silnic do vlaků. »
Na koleje v Nizozemsku vyrazí moderní jednotky ICNG
5.9.2022 - Na začátku července představily nizozemské dráhy (Nederlandse Spoorwegen - NS) na rotterdamském hlavním nádraží očekávané jednotky Intercity Next Generation (ICNG) od francouzské společnosti Alstom. Stalo se tak šest let od objednávky 79 souprav s maximální rychlostí 200 km/h, později NS využily opci na dalších 20 vlaků. Celkem tedy zamíří na nizozemské koleje 99 nových jednotek, část z nich bude zajíždět také do sousední Belgie. »
Němci řeší, jak nahradit jízdenku za 9 eur
30.8.2022 - Měsíční jízdenka za devět eur na regionální a městskou dopravu se v Německu těší velké oblibě. Na konci srpna ale výhodná nabídka dotovaná spolkovou vládou skončí. Už nyní se proto stále častěji ozývají hlasy na pokračování této slevy, případně na zavedení jiné podoby levného jízdného. »
Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering
2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben im Berg. Vedení společnosti ÖBB-Infrastruktur to považuje za klíčový milník výstavby. Tunel mezi městy Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku má měřit přes 27 kilometrů. »
Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí
1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu přibližně 2 000 kilometrů VRT. Divize Siemensu má v projektu podíl v hodnotě 8,1 miliardy eur, tedy v přepočtu asi 200 miliard korun. »
DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku
4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a s nimi související nová infrastruktura měly nahradit zhruba 1 300 naftových vlaků v příměstské a regionální neelektrifikované dopravě a snížit emise CO2 na kolejích na nulu. »