Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Japonci představili nový šinkansen E8 s maximální rychlostí 300 km/h

Japonci představili nový šinkansen E8 s maximální rychlostí 300 km/h

30.4.2023 – autor: PETR SLONEK

Japonský dopravce JR East představil společně s výrobcem Hitachi Rail ve středisku kolejových vozidel v Rifu v prefektuře Miyagi novou generaci rychlovlaků šinkansen. Jedná se o první sedmivozovou jednotku, která dostala označení E8. Vyrazí na trasu Jamagata šinkansen a propojí Tokio s městem Shinjō v prefektuře Jamagata.

Japonci představili nový šinkansen E8 s maximální rychlostí 300 km/h

Nový vlak dosahuje maximální rychlosti 300 km/h a po absolvování všech předepsaných testů nahradí generaci E3. Oproti svým předchůdcům nabídne cestujícím více prostoru včetně míst pro přepravu vozíčkářů a je rovněž o 25 km/h rychlejší. Stávající soupravy E3 mohou jezdit maximálně 275 km/h. Řada E8 má modernější design. Exteriér je fialový a bílý, což představuje ptáka z prefektury Jamagata, kachnu mandarinskou a sníh na hoře Zao. Bokem vozu prochází žlutá čára, která symbolizuje světlici, prefekturní květinu. Výrobce také drží trend japonského průmyslu, jímž je prodlužování přídě vozidla, a to s ohledem na lepší aerodynamiku a nižší hlučnost. Mezi stanovištěm strojvedoucího a přední částí vozu ční devět metrů dlouhý nos, což je o tři metry více, než má současná řada E3. Souprava je zároveň navržená tak, aby si poradila i s obrovským množstvím sněhu na trati vedoucí přes hory do Jamagaty. 
Zajímavostí je i číslování vozů. Kvůli plánovanému spojování s desetivozovými jednotkami E5 obdržely čísla 11 až 17. Všechna sedadla jsou vybavená elektrickými zásuvkami, nechybí velké úložné prostory pro zavazadla. Samozřejmostí je místo pro invalidní vozíky. Každá jednotka se skládá z pěti vložených a dvou koncových vozů. Nabízí 329 míst ve druhé a 26 míst v první třídě. Vlak má rozchod 1 435 mm a může využívat napájení 25 kV 50 Hz na Tohoku Shinkansen HSL a 20 kV 50 Hz na úseku Fukušima – Shinjo. Sběrače jsou umístěny na vozech 12 a 16.
První vlak, který Hitachi vyrábí společně s firmou Kawasaki, byl do Sendai dopraven 30. ledna po moři. Zkušební provoz začal 27. února. Nyní se jednotky testují a zároveň se na nich školí strojvedoucí. Očekává se, že do plného komerčního provozu vstoupí na jaře roku 2024. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

Talgo dodalo Renfe první rychlovlaky AvrilTalgo dodalo Renfe první rychlovlaky Avril

23.5.2024 - Výrobce kolejových vozidel Talgo dodal prvních deset z celkových třiceti vysokorychlostních jednotek Avril objednaných španělským státním dopravcem Renfe. Vlaky budou nasazeny na linkách do Galicie a Asturie, kde se mění rozchod.… »

DB otevřely v Berlíně nové praktické školicí střediskoDB otevřely v Berlíně nové praktické školicí středisko

30.4.2024 - Německé dráhy DB otevřely na začátku února nové učňovské a školicí středisko v Berlíně. Na ploše 5 000 m2, což je o 2 000 metrů více, než měly stávající prostory, vybudovala společnost nové, moderní centrum pro… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika