Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově a v Nových Zámcích, až se v listopadu 1958 dostala do Brna, kde vydržela do vyřazení z provozu v roce 1979. Měla štěstí, nezamířila pod plameny autogenů, ale stala se provozním muzejním exponátem Českých drah. Po opravě prasklého válce parního stroje by se letos mohla brněnská kráska vrátit do čela nostalgických vlaků na Moravě.
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z depa v Michli. Za pár desítek minut měla vyrazit na svou první cestu s cestujícími z Prahy do Děčína. Od té doby už Pendolina přepravila zhruba 20 milionů cestujících.
Signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
19.1.2025 - ČD podepsaly smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter. Zástavbu zajistí konsorcium firem ČD – Telematika a Kontron Transportation. Instalace technologie by měla být hotová do konce roku 2025 a vyjde na 132 milionů korun bez DPH.
Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná
14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň umožnila přidání dalších regionálních spojů. S novým jízdním řádem na něj vyjely moderní elektrické jednotky ČD RegioPanter.
Cestující vozí první bateriové Pantery
10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor a Studénku do Ostravy. Nové jednotky vycházejí z konceptu známých elektrických RegioPanterů, jezdit ale mohou i na neelektrifikovaných tratích.
