Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Na tratě vyrazí rekordní počet nových vlaků Na tratě vyrazí rekordní počet nových vlaků

8.3.2023 - Na tuzemské koleje letos vyrazí další nová vozidla. Na konci roku by České dráhy měly provozovat přibližně osmdesát moderních vlaků, které postupně dodají výrobci. Nejvíce se jich objeví v Jihomoravském a Olomouckém kraji a na Vysočině. Cestující se však na nové soupravy mohou těšit ve zhruba polovině všech regionů republiky. »

Cestující jsou zpět, loni jich jelo 157 milionůCestující jsou zpět, loni jich jelo 157 milionů

6.3.2023 - Množství lidí ve vlacích ČD se po propadu způsobeném pandemií dostalo téměř na původní úroveň z dob před restrikcemi. ČD loni přepravily celkem 157 milionů cestujících, což je o 30 % více než v roce 2021. Vzrostl i přepravní výkon, který dosáhl 7,7 miliardy osobokilometrů. Lidé tak ve vlacích dopravce ujeli o 43 % kilometrů více než rok předtím. »

Minibary využilo přes milion cestujícíchMinibary využilo přes milion cestujících

20.2.2023 - Cestující stále častěji využívají ve vlacích Českých drah možnost rychlého a snadného občerstvení formou ČD Minibarů. Loni tuto službu využilo přes jeden milion cestujících. A opět se potvrdilo, že dlouhodobě nejoblíbenější položkou je káva. Prodalo se jí bezmála 400 tisíc šálků, což odpovídá zhruba jednomu železničnímu cisternovému vozu. Zájem však měli lidé i o novinky v minibarech. »

Wi-fi mají všechny RegioNovy, připojení nyní nabízí přes 500 regionálních vlakůWi-fi mají všechny RegioNovy, připojení nyní nabízí přes 500 regionálních vlaků

17.2.2023 - České dráhy v průběhu prosince dokončily instalaci wi-fi palubní sítě do všech motorových jednotek RegioNova, ve kterých tuto službu požadují objednavatelé drážní dopravy. Snadný přístup k internetu tak denně nabízí několik tisíc spojů národního dopravce od mezistátních vlaků po vedlejší regionální dráhy. »

Bistrovozy čeká omlazovací kúraBistrovozy čeká omlazovací kúra

15.2.2023 - Bistrovozy s oddílem první třídy ARmpee832 projdou částečnou obnovou. Vagony při periodické obnově vyššího stupně dostanou v 1. třídě místo stávajícího linolea nové koberce, renovovány a přečalouněny budou sedačky a počítá se rovněž s instalací modernějšího wi-fi zařízení či nových řídicích jednotek dveří umožňujících stranově selektivní blokování nástupních dveří. »

ČD dokončují novou myčku v Havlíčkově BroděČD dokončují novou myčku v Havlíčkově Brodě

13.2.2023 - Už na jaře začne fungovat nová moderní myčka vlaků na Vysočině. Nové zařízení Oblastního centra údržby Východ (OCÚ) dokáže v maximální míře spořit vodu, protože bude až z 80 % procent využívat vodu recyklovanou. »

Dopravce vybírá starší vagony pro dálkové linkyDopravce vybírá starší vagony pro dálkové linky

10.2.2023 - Nejméně dvacet používaných osobních vozů by mělo posílit do konce kalendářního roku dálkové spoje. České dráhy vypsaly výběrové řízení na multifunkční vozy konstruované pro rychlost 200 km/h. »

České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1

8.2.2023 - České dráhy koupily dalších 11 starších nízkopodlažních vozů Stadler RS1 za 12,995 milionu eur, v přepočtu zhruba 320 milionů korun. Dříve jezdily na německých tratích. Flotila vozidel ČD, známých jako RegioSpider, se tak rozroste na 67 kusů. Záměr odkupu 11 vozů je součástí investičního plánu. »

Do regionů zamíří nové elektrické jednotkyDo regionů zamíří nové elektrické jednotky

6.2.2023 - Cestující hned v několika krajích ČR se dočkají dalších zcela nových vlaků. České dráhy totiž nedávno vypsaly zadávací řízení na dodávku a servis až 47 elektrických jednotek. Ty budou dvousystémové a mají být konstruované pro rychlost až 160 km/h. Předpokládaný objem investice zahrnující pořízení vlaků, některých náhradních dílů a servis po dobu až patnácti let činí 8,4 miliardy korun. »

ČD hledají dodavatele bateriových vlakůČD hledají dodavatele bateriových vlaků

3.2.2023 - Krátce před koncem roku České dráhy vypsaly zadávací řízení na dodání a servis vlaků napájených z trakčního vedení a také z velkokapacitních baterií. Pro potřeby provozu v Moravskoslezském kraji dopravce hledá patnáct vlaků s dojezdem nejméně 80 kilometrů v bateriovém režimu. V budoucnosti navíc plánuje pořízení dalších bateriových vlaků pro různé regiony Česka. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika