Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Sever Čech posílí osvědčená Desira

Sever Čech posílí osvědčená Desira

7.8.2023 – autor: PETR SLONEK

Do depa v Děčíně dorazilo v červenci všech šest motorových jednotek Desiro Classic, které jsou primárně určeny pro linku U8 z Děčína přes Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku. Vozidla, která dříve jezdila u dopravce Hessische Landesbahn, podstupují nezbytné úpravy pro pravidelný provoz v ČR a s cestujícími by měla vyjet během podzimu.

Sever Čech posílí osvědčená Desira

Samozřejmostí je rovněž zácvik strojvedoucích a dílenského personálu a nezbytné administrativní kroky pro schválení provozu vozidel v tuzemsku. „Kromě nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v Česku. Zároveň jde o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc,“ vysvětlil pořízení vozidel člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah Jiří Ješeta.
V případě provozu jednotek Desiro Classic zakoupených v Německu pro linku U8 z Děčína do Rumburku je navíc důležitý fakt, že stejný typ v barvách DB Regio České dráhy využívají na lince U 28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. „Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální dopravy na severu Ústeckého kraje,“ řekl náměstek. ČD koupily šest jednotek u německého dopravce Hessische Landes­bahn, který je pořídil v roce 2005. 

Nejrozšířenější typ    
Motorové jednotky Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderním interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobené pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou postupně uvedeny do barevného schématu regionálního dopravního systému, technici je dovybaví elektrickými zásuvkami 230 V a USB konektory pro napájení cestovní elektroniky, palubní wi-fi sítí, stolky a informačním systémem.
Desiro Classic je dvoučlánková souprava. V provedení od Hessische Landes­bahn mají kapacitu 126 míst k sezení, z toho osm v 1. třídě. Maximální rychlost je 120 km/h. Jednotky jsou dlouhé  42 metrů a asi 60 procent podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. V letech 1998 až 2010 bylo vyrobeno přes 500 vlaků, které jezdí v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku, Řecku, v Rumunsku a také v Česku. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika