Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

17.8.2023

České dráhy společně s objednavateli dopravy i nadále bojují za čisté vlaky bez výtvorů sprejerů. Pokračují v intenzivním čištění příměstských jednotek CityElefant, jež patří mezi nejvíce postižené. Na některé z nich byl také aplikován ochranný anti­graffiti lak nebo polepy, které usnadní odstranění děl vandalů.

ČD dál intenzivně čistí příměstské jednotky od graffiti

„Na začátku června jsme odstartovali kampaň Společně za čisté vlaky a řadu cílů se nám již podařilo splnit. Za letošní rok už bylo odstraněno graffiti ze 109 elektrických jednotek CityElefant, a to při inventárním stavu 70 kusů v pražské aglomeraci. To znamená, že některé jednotky jsme vyčistili už víc než jednou. V současnosti se tak počet posprejovaných jednotek pohybuje kolem deseti,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješta.
Kromě čištění už byl na sedm jednotek aplikován ochranný antigraffiti lak WEFA a u dalších třinácti bude aplikace tohoto ochranného laku provedena do konce prázdnin. Aktuálně se pracuje na polepu u jedné z jednotek antigraffiti fólií v designu Pražské integrované dopravy a od srpna bude tento polep použit i na další vlaky.
Čištění vlaků a škody způsobené graffiti stojí ČD miliony korun ročně. V rámci kampaně Společně za čisté vlaky se odehrává řada dalších preventivních opatření. Aktivněji se střeží místa, kde k útokům nejčastěji dochází, ať už ve spolupráci s bezpečnostní agenturou, nebo policií. Osvědčila se i hlídka se psy, které se podařilo zadržet sprejery při činu. 
Společně s objednavateli dopravy připravují České dráhy i další opatření, která mají zabránit vandalským útokům. Například na odstavném nádraží Praha-Jih dojde k instalaci kamerového systému a zajištění lepšího oplocení areálu. Dál bude pokračovat aplikace antigraffiti polepů a nástřiku a příměstské vlaky budou také dovybaveny vnitřním a vnějším kamerovým systémem.
Celkové náklady na tato opatření se vyšplhají až na částku cca 230 milionů korun, kterou z velké části zaplatí v ceně dopravního výkonu Středočeský kraj a Praha. Za stejné peníze lze pořídit dvě zcela nové klimatizované nízkopodlažní soupravy, jako jsou například vlaky RegioFox, které na středočeské železnice vyjedou ještě v roce 2023.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz MoraviíČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz Moravií

21.6.2024 - České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz na regionálních linkách S2 (Křenovice – Brno – Letovice) a S3 (Hustopeče/Židlochovice – Brno – Tišnov – Křižanov) a dále na linkách S9 (Břeclav – Hodonín) a S51 (Břeclav –… »

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika