Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

14.8.2023 – autor: PETR SLONEK

Strojvedoucí Českých drah Jaroslav Fejt pomohl včasnou reakcí výrazně zmírnit následky při srážce osobního vlaku s nákladním automobilem ve Stráži nad Nisou. Pohotově varoval cestující před blížícím se nárazem a přispěl k tomu, že se nehoda obešla bez těžkých zranění. Krajský radní pro zdravotnictví Vladimír Richter strojvůdci předal poděkování za záchranu životů. Pro Fejta se jednalo o vůbec první nehodu, kterou za 24 let u Českých drah zažil.

Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

Plně obsazený osobní vlak jedoucí z Jindřichovic pod Smrkem do Liberce se 21. června odpoledne střetl na železničním přejezdu ve Stráži nad Nisou s přívěsem nákladního auta, na kterém byl naložený bagr. Z 65 lidí ve vlaku utrpělo 21 zranění, v devíti případech šlo o středně těžké poranění. Následky ale mohly být bez upozornění strojvedoucího mnohem vážnější.
Fejt je z železničářské rodiny, jako strojvedoucí pracuje už dvacet let. Nic podobného dosud nezažil. Na reakce neměl mnoho času. „Jede se tam úvozem, následuje oblouk, okolí trati je zarostlé, takže je tam vidět na poslední chvíli. Bagr jsem spatřil, když byl dva, tři metry před tím přejezdem. Počítáte s tím, že zastaví, ale nezastavil, pokračoval dál,“ popsal událost.
Vlak jedoucí rychlostí 73 kilometrů v hodině potřebuje na zastavení 700 metrů, Fejt tak neměl žádnou šanci srážce zabránit. Na reakci měl jen vteřiny, stihl aktivovat rychlobrzdu, zahoukat a utéct z kabiny do vozu, kde varoval cestující. Vše se podle něj událo velice rychle a moc si z toho nepamatuje. „Údajně jsem zakřičel, aby si všichni lehli na zem, protože tam byl ten bagr a nevěděl jsem, co vše to způsobí. Stihnul jsem se chytit madel a přišel náraz,“ dodal.
Drážní inspekce vyčíslila škodu na 1,6 milionu korun. Policie událost vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti a zjišťuje, co přesně se na místě nehody odehrálo. Spekuluje se rovněž, že výstražná světla na přejezdu nefungovala. Fejt je ale přesvědčený o tom, že signalizace svítila.
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

V Chebu vyroste moderní opravárenská halaV Chebu vyroste moderní opravárenská hala

6.6.2024 - Zázemí pro údržbu a servis vozidel Českých drah se v dohledné době rozroste o novou opravárenskou halu ve Středisku údržby v Chebu. V moderním objektu se ČD postarají o dálkové jednotky InterJet i regionální vlaky RegioPanter a… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika