Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Názory odborníků na otevírání dopravního trhu v ČR: 4. železniční balíček musí mít jen jeden výklad
23.3.2017 - V souvislosti s diskuzemi o liberalizaci osobní železniční dopravy v následujících letech je často slyšet pojem „IV. železniční balíček“. Jedná se o soubor legislativních úprav tržního prostředí osobní železniční dopravy v následujících letech, jehož obsah je ale nezřídka interpretován nepřesně, neúplně, či dokonce protichůdně. Je neoddiskutovatelné, že tyto úpravy zásadně ovlivní fungování národního dopravce České dráhy, proto se této problematice budeme věnovat v Železničáři detailněji a nabídneme i názor odborníků. »
Cestu přes Brno zkomplikuje výluka
22.3.2017 - Na začátek léta se připravuje největší výluka v historii Brna. Potrvá celých sto dní – od 3. června až do 10. září a železniční doprava na hlavním nádraží při ní dozná významných změn. Většina vlaků bude zastavovat buď v Králově Poli, Židenicích nebo na stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka. Omezení se týká nejen desítek tisíc lidí, kteří do Brna pravidelně přijíždí, ale i turistů. »
Zájem o práci strojvedoucího roste, ale úspěšnost uchazečů klesá
21.3.2017 - S nárůstem rozsahu železniční dopravy v posledních letech se zvyšuje také personální potřeba strojvedoucích. Zájem o tuto zodpovědnou profesi je, ale ne každý projde hustým sítem kvalifikačního řízení spojeného s důkladnými zdravotními a psychologickými prohlídkami a příslušnými zkouškami. Přesto eviduje Drážní úřad (DÚ) rekordní počet zájemců o udělení licence. »
Desiro 2.0: novinka na lince přes České a Saské Švýcarsko
21.3.2017 - Cestující na lince U28, která spojuje Děčín s Rumburkem přes německý Sebnitz, se mohou vozit čerstvě modernizovanou jednotkou Siemens Desiro. Tu na začátku února představili oba spolupracující dopravci (České dráhy a DB Regio) u příležitosti Dne se železnicí Národního parku. Jednotka podstoupila omlazení za pouhé dva měsíce. Co nového nabízí? »
Výtěžek z plesu pomůže postiženým
17.3.2017 - Tradiční reprezentační ples železničářů, který se odehrál v žofínském paláci v sobotu 4. února, přinesl vedle společenského zážitku i jeden charitativní počin. »
Ostravský uzel se dočká zásadní modernizace
16.3.2017 - Centrální komise Ministerstva dopravy ČR schválila studii proveditelnosti železničního uzlu Ostrava pro další postup projektové přípravy. V rámci rekonstrukce se předpokládá ztrojkolejnění pětikilometrového úseku mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava hlavní nádraží, včetně zřízení nového mimoúrovňového přesmyku, který odstraní kolizní jízdy vlaků v jednotlivých směrech. »
Na konferenci se diskutovalo také o trati do Berouna
15.3.2017 - České dráhy a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) i letos pokračují ve společném projektu Železniční doprava pro kraje. Jeho cílem je především nalezení dlouhodobější vize efektivního využívání jednotlivých tratí a shody mezi potřebami krajů a možnostmi dopravce a správce infrastruktury. »
Při nehodě se zranil, přesto pomáhal ostatním
14.3.2017 - Už přes dvacet let brázdí koleje vlakvedoucí ústeckého regionálního pracoviště Zákaznického personálu Českých drah Jiří Coller. Za tu dobu se stal svědkem mnoha příhod. Nejhlouběji se mu však do paměti vryla událost ze září roku 2015. Tehdy na šluknovském přejezdu při střetu vlaku s náklaďákem málem přišel o život. Ač sám zraněn, pomohl strojvedoucímu i cestujícím. Za svůj čin byl nedávno oceněn vedením národního dopravce. »
Objednávkového systému využilo na 6 000 invalidů
13.3.2017 - Nový rekord v počtu registrovaných cestujících se zdravotním postižením, kteří si vyžádali asistenci od Českých drah při přepravě, padl v loňském roce. Služeb národního dopravce využilo podle objednávkového systému 5 957 zdravotně postižených, především osob na vozíku. To představuje o 12,5 % přeprav více než v roce 2015. Celkem vlaky ČD přepravily více než 10 tisíc invalidů. »
Vozy RegioShuttle posilují bezbariérovost
10.3.2017 - Díky dlouhodobé nájemní smlouvě s německou dopravní společností Vogtlandbahn pomáhají na Podorlicku zabezpečovat regionální dopravu čtyři starší, avšak bezbariérové motorové vozy od švýcarské firmy Stadler. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81| »