Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Cestující se dočkají lepšího mobilního signálu
14.11.2022 - Cestující ve vlacích Českých drah se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika vybavila vybranou soupravu railjet opakovačem mobilního signálu, který umožní využívat kvalitní hlasové i datové služby po celé trase. Takto vybavená jednotka zahájila na začátku října šestiměsíční testovací provoz. »
ČD kvůli inflaci upraví základní tarif pro rok 2023
11.11.2022 - Vysoká inflace a velký nárůst nákladů ovlivnily i výši tarifu pro rok 2023. Přesto bude zvýšení kilometrického tarifu menší, než je aktuální vývoj inflace v zemi. Ta v září dosáhla už 18 %, základní kilometrický ceník ČD pro vnitrostátní přepravu se ale zvýší v průměru jen o 15 %. Do 10. prosince navíc lze zakoupit jízdenky včetně předprodeje na dva měsíce za současné ceny. »
České dráhy hledají nové jednotky pro rychlíky
9.11.2022 - České dráhy plánují nakoupit komfortní bezbariérové elektrické jednotky pro rychlíkové spoje a vypsaly tendr na dodavatele vlaků. Jejich maximální rychlost bude 200 km/h a cestujícím nabídnou wi-fi, palubní informačně-zábavní portál nebo občerstvení. Obnova rychlíkových souprav je součástí Strategie 2030. »
ČD převzaly poslední letošní Vectrony, celkem jich mají 27
7.11.2022 - Celkem 27 lokomotiv Vectron budou mít České dráhy k dispozici k zahájení jízdního řádu 2023. Poslední dvě lokomotivy Siemens Vectron z plánovaného počtu deseti kusů převzal 19. října dopravce od pronajímatele společnosti RSL v pražském depu. »
České dráhy vydaly své první zelené dluhopisy
4.11.2022 - České dráhy dokončily emisi dluhopisů v hodnotě 500 milionů eur se splatností 5 let a pevným úrokem 5,625 %. Poprvé v historii společnosti se jedná o tzv. zelené bondy, které jsou vázané na trvale udržitelný přístup společnosti. Ta peníze využije na nákup nových vlaků a také ke splacení dřívějších závazků. »
Autodiagnostika: Jak naučit vlaky, aby samy řekly, co je trápí
27.10.2022 - Doby, kdy k opravě většiny drážních vozidel stačilo velké kladivo, síla a dobrý nápad skloubený se zkušeností, jsou pryč. Odborné znalosti a osobní přístup jsou stále stěžejní, k tomu přibyl mocný prostředek v podobě počítače. V opravárenství jde o nezbytného pomocníka, který dokáže identifikovat poruchové stavy vozidla. Ovšem máme-li soubor diagnostických dat, proč nejít ještě dále. Při správném využití můžeme vytvořit systém, který sám určí rodící se problém a navrhne jeho řešení. »
Regionální oslavy hostilo několik měst
19.10.2022 - Hned na několika místech se během září uskutečnily Regionální dny železnice (RDŽ). Už první zářijový víkend oslavy přivítala Česká Třebová a Trutnov, o týden později následovala Praha, další víkend Jindřichův Hradec a Olomouc. V samotném závěru měsíce pak regionální den hostil také Bohumín. »
České dráhy vyzvaly dodavatele a opravce vlaků k plnění závazků
18.10.2022 - Až roční zdržení v plnění dodávek, vysoká poruchovost nových a modernizovaných vozidel nebo zpoždění oprav snižují kvalitu cestování na železnici. České dráhy proto opakovaně vyzvaly své dodavatele, aby přijali opatření k plnění svých závazků. Vozy odstavené k plánovaným revizím v dílnách externích dodavatelů a pozdě dodané nové soupravy chybí v provozu každý den. To má dopad na nižší pohodlí cestujících a na plnění smluv ČD vůči objednavatelům. »
ČD podnákladové ceny na Ostravu nenabízely
17.10.2022 - Evropská komise (EK) vydala prohlášení, v němž informovala o uzavření antimonopolního šetření údajných podnákladových cen na lince Praha – Ostrava. EK tak na základě všech důkazů, které národní dopravce předložil, neshledala na straně ČD závadné jednání. »
InnoTrans poodhalil budoucnost i Vectron pro ČD na 230 km/h
14.10.2022 - Velkolepý výstavní areál Messe na západě Berlína po čtyřleté pauze vynucené pandemií covidu-19 opět hostil v druhé polovině září největší světový veletrh zabývající se železnicí – InnoTrans. Na ploše, která zhruba odpovídá centru města Brna, představili výrobci to nejnovější ze své nabídky. A zároveň jasně naznačili, jakým směrem vývoj zamířil. Elektřina jako pohon stále dominuje, nově však vlaky vysílá i na tratě bez trakčního vedení. Trendem jsou vozidla s vodíkovým zdrojem, bateriemi či duálním módem. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »