Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD zahájily provoz pod dohledem ETCS na 3. koridoru z Berouna do Chebu

ČD zahájily provoz pod dohledem ETCS na 3. koridoru z Berouna do Chebu

20.3.2023 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

České dráhy se připravují na zahájení výhradního provozu pod dohledem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS i v západních Čechách. V lednu začal provoz pod dohledem ETCS s elektrickými jednotkami RegioPanter řady 650.2 v úseku Beroun – Plzeň – Cheb.

ČD zahájily provoz pod dohledem ETCS na 3. koridoru z Berouna do Chebu

„V současnosti jezdíme pod výhradním dohledem ETCS na trati z Olomouce do Uničova a ve smíšeném provozu také na tratích Zábřeh na Moravě – Přerov – Břeclav nebo Kolín – Česká Třebová. Rozšíření provozu pod dohledem ETCS na 3. koridoru pod Oblastním ředitelstvím osobní dopravy Západ představuje další významný milník v testování ETCS na dalších téměř 170 kilometrech českých tratí,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. 
Provoz pod dohledem ETCS na 3. železničním koridoru z Berouna až do Chebu (mimo Plzeň hl. n.) odstartoval letos v lednu s elektrickými jednotkami řady 650.2 RegioPanter. V úseku Beroun – Plzeň je v provozu 11 jednotek a na spěšných vlacích z Plzně do Chebu a Karlových Varů další čtyři soupravy.
„V lednu jsme zaškolili prvních deset strojvedoucích z provozního pracoviště v Plzni, kteří obsluhují elektrické jednotky RegioPanter na tratích do Berouna a Chebu. Během prvního měsíce roku vykonali jízdní výcvik a postupně skládají zkoušky, aby mohli samostatně vést vlaky pod dohledem ETCS. Na ně naváže školení dalších strojvedoucích v regionu. Po jednotkách řady 650.2 chceme zavést provoz pod dohledem ETCS také na elektrických lokomotivách řady 362 v čele rychlíků Berounka a Západních expresů do Mnichova,“ přiblížil provoz Tomáš Petříček, ředitel Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ.  
Pokračuje rovněž instalace ETCS do dalších vozidel perspektivních řad, tzv. retrofit. Vedle lokomotiv řad 162 WTB, 362 a 362 WTB, u kterých je montáž nejdále, začíná montáž ETCS i do motorových jednotek řady 844 a motorových vozů řady 842, motorových lokomotiv 750.7, elektrických jednotek 660/661 InterPanter nebo do řídicích vozů typu ABfbrdtn795 (954.2).  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva milionyPřesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony

10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »

Rok 2024 ve znamení rekordních modernizacíRok 2024 ve znamení rekordních modernizací

7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika