Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
V Ústí nad Labem vyjel první trolejbus ve speciálním polepu
12.3.2025 - Součástí nové kampaně Českých drah s heslem „Milujeme vlaky. Zamilujte si je taky.“, která cílí na propagaci cestování vlakem se speciálním důrazem na nové jednotky ComfortJet, je kromě běžnějších i méně obvyklých reklamních projevů rovněž speciální kabát vybraných vozů. Do něho se postupně oblékají vozidla městské hromadné dopravy právě tam, kde se s ComfortJety mohou cestující setkat.
Výstavba stanice Praha-Bubny ovlivní provoz linek S4 a R44
10.3.2025 - V souvislosti s výstavbou nové stanice Praha-Bubny a pokračujících prací na Masarykově nádraží je od 3. března do 1. srpna 2025 omezen provoz na trati 091 Praha – Kralupy nad Vltavou v úseku Praha-Masarykovo nádraží – Praha-Holešovice zastávka. Během výluky je koncovou stanicí drtivé většiny vlaků linek S4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Vraňany – Hněvice (– Ústí nad Labem) a R44 Praha – Kralupy nad Vltavou stanice Praha-Holešovice.
Středočeský kraj a Praha vypsaly obří soutěž na provoz vlaků
6.3.2025 - Středočeský kraj a hlavní město Praha zveřejnily parametry soutěže na provoz elektrických vlaků v systému Pražské integrované dopravy od prosince 2029. Zadavatelé předpokládají, že zakázka dosáhne hodnoty téměř 142 miliard korun. Jediným kritériem nabídek bude jejich cena. Termín pro podání nabídek je do 19. května.
Podporujeme odborné vzdělávání našich budoucích mechaniků
2.3.2025 - Koncem ledna jsme se společně se žáky, našimi budoucími mechaniky kolejových vozidel, vypravili do Výukového a výzkumného centra v dopravě Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice. Pracovníci ze sekce kolejových vozidel a z katedry dopravních prostředků a diagnostiky připravili pro všechny mladé návštěvníky zajímavý a velice bohatý program.
Nový most přes Lužnici v Táboře bude věrnou kopií původní konstrukce
1.3.2025 - Vlaky v Táboře začnou na konci letošního roku využívat nový most přes Lužnici. Půjde o repliku historické mostní konstrukce z počátku minulého století, která nově umožní i zavěšení lávky pro pěší. Stavební práce začnou už v příštím měsíci. Most přes Lužnici se nachází na první elektrifikované trati na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, která spojuje Tábor s Bechyní.