Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
V depu v Olomouci byla modernizována budova pro strojmistry
18.4.2025 - Několik desítkám zaměstnanců Českých drah OŘOC Východ slouží nově opravená strojmistrovská budova v olomouckém depu. Zhruba sto let stará budova se během roční rekonstrukce kompletně proměnila, a to od suterénu až po střechu. Původní zůstaly v třípatrovém objektu prakticky jen obvodové zdi a historické schodiště.
Výhodnější cestování na ČD využívá už 1 500 policistů
15.4.2025 - Úspěšná spolupráce dopravce s Policií ČR vstupuje do třetího roku existence. Policisté mají možnost jezdit ve vlacích Českých drah za zvýhodněné jízdné, v případě potřeby pak pomáhají vlakovému personálu. Zvýhodněné jízdné využívá asi 1 500 policistů. ČD společně s policií spustily projekt, jehož cílem je zvýšení bezpečnosti a zrychlení řešení případných incidentů ve vlacích v březnu roku 2023.
Představitelé ČD a MÁV jednali o mezinárodní dopravě
12.4.2025 - V Praze se v půlce března uskutečnilo jednání mezi Českými drahami a maďarským národním dopravcem MÁV. Do metropole zavítal generální ředitel holdingu MÁV Zsolt Hegyi spolu s řediteli pro osobní dopravu a strategii. Na české straně se jednání zúčastnil generální ředitel a předseda představenstva ČD Michal Krapinec s dalšími členy vedení a odbornými řediteli. Hlavním tématem setkání byla mezinárodní železniční doprava a její budoucnost.
Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody
10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní vlak, který převážel cisterny s nebezpečnou látkou benzen.
Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující
6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů a cestování je tak rychlejší.
