Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
České dráhy investují miliony do boje s graffiti
28.7.2023 - Vandalismem jedinců, kteří spreji, fixy či noži ničí vlakové soupravy, trpí cestující na železnici stále ve větší míře. Poničené interiéry i exteriéry převážně příměstských jednotek však nejsou problémem pouze estetickým, ale též ekologickým a provozním. ČD proto společně s Prahou a Středočeským krajem představily soubor opatření, kterými chtějí zákazníkům opět zajistit důstojné podmínky na cestách.
Bechyňka s Elinkou oslavily 120 let
26.7.2023 - Nejstarší elektrifikovaná trať v někdejším Rakousku-Uhersku oslavila na konci června významné jubileum. Dráha z Tábora do Bechyně píše historii už 120 let. Na trať vyjela legendární elektrická lokomotiva Elinka M 400.001 z roku 1903 a připraven byl bohatý program. Na tradiční nostalgické jízdy s Elinkou a lokomotivou bývalé řady E 422.0 zvanou Bobinka se veřejnost může těšit i o prázdninách.
Online odbavení cestující se dozvědí o změnách na cestě
21.7.2023 - České dráhy vylepšily informování online odbavených cestujících při případných změnách na cestě. Systém nově automaticky vyhodnocuje změny jízdního řádu oproti zakoupené jízdence. Cestující tak je o případných změnách automaticky informován e-mailem, SMS nebo notifikací v aplikaci Můj vlak. Informace jsou všem nově zasílány v předem stanovených termínech měsíc, týden, den před cestou a v den cesty.
Lokomotivy Vectron jezdí i do Polska
17.7.2023 - České dráhy rozšířily v průběhu června provoz svých moderních lokomotiv na zahraničních výkonech. Stroje Siemens Vectron nově jezdí v čele vlaků EC 130/131 Báthory Budapest – Terespol napříč celým Polskem z Bohumína přes Varšavu až do polského Terespolu.
Dopravce otestoval duální lokomotivu Vectron
14.7.2023 - Do ostrého provozu s cestujícími vyrazila v polovině června duální lokomotiva Siemens Vectron Dual Mode. Její předností je bezproblémová jízda po neelektrifikovaných i elektrifikovaných tratích bez nutnosti výměny hnacího vozidla. To je výhodné pro vlaky, které na trase projíždějí několika úseky s trakčním vedením i bez něj.