Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

 Pendolina si dopřávají velkou údržbu Pendolina si dopřávají velkou údržbu

3.5.2021 - Za běžného provozu patří jednotky řady 680 Pendolino k nejvytíženějším vlakům Českých drah. Šest ze sedmi souprav je obvykle nasazeno každý den a denní průměrný běh dosahuje přes 1 100 km. Teď jsou však kvůli snížené poptávce po cestování kvůli epidemii koronaviru častěji odstaveny, což umožňuje jejich rozsáhlejší opravy a údržbu. »

Rok železnice připomene zvláštní vlak Rok železnice připomene zvláštní vlak

30.4.2021 - Letošní rok je pro železničáře zcela mimořádný. Začal Evropský rok železnice – událost, která zde doposud nebyla a v následujících desetiletích nepochybně hned tak nebude. Poprvé v historii Evropské unie je takto vyznamenán druh dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí. Celou kampaň doprovodí Evropský vlak. Za více než měsíc projede celý starý kontinent. Na své pouti zastaví i v Praze. »

Panterům poslouží nové útočištěPanterům poslouží nové útočiště

29.4.2021 - Středisko údržby Českých drah v Brně-Maloměřicích se může od začátku března pochlubit novou nejmodernější halou pro údržbu elektrických jednotek a vratných souprav. Vlakům, ale i technikům se tak dostalo špičkového pracoviště. V budoucnu by se v hale mohly servisovat i jednotky v majetku Jihomoravského kraje. »

VUZ zkoušel rušení satelitního signáluVUZ zkoušel rušení satelitního signálu

23.4.2021 - Zkušební Centrum Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) Velim má za sebou měření, které mělo ověřit podmínky pro nasazování bezpečných vlakových lokátorů na bázi GNSS systémů (globální družicový polohový systém – GPS nebo GLONASS) na tuzemské železniční síti. »

Žralok se úspěšně zotavujeŽralok se úspěšně zotavuje

22.4.2021 - Motorová jednotka 844.005, poničená při loňské mimořádné události u Perninku na Karlovarsku, se v plzeňském Oblastním centru údržby probouzí k životu. Krátce po tragické srážce a komisionální prohlídce bylo totiž rozhodnuto, že poškození není tak fatální, aby RegioShark nešel opravit svépomocí z dodaných náhradních dílů. Hůře však dopadl řídicí vůz 914.034 jednotky RegioNova, se kterým se Shark srazil. Ten bude sešrotován. »

Panter poprvé vyjel na Lipenku Panter poprvé vyjel na Lipenku

20.11.2020 - Na Lipence, trati spojující Rybník s Lipnem nad Vltavou, se poprvé objevil RegioPanter Českých drah. Elektrická jednotka 650.001 se koncem října stala součástí zkoušek přechodnosti a jízdy v obloucích menších než 150 metrů. »

První omlazený vůz řady ARmpee832 je hotovPrvní omlazený vůz řady ARmpee832 je hotov

28.9.2020 - Dceřiná společnost Českých drah DPOV úspěšně dokončila v polovině srpna ve svém závodě v Nymburce první prototypovou přestavbu bistro vozu řady ARmpee832. Modernizace navazuje na již dokončené přestavby osmnácti původních restauračních vozů WRmee816 na bistro vozy řady ARmpee829. Tyto vozy slouží především v dálkové mezinárodní, ale i vnitrostátní přepravě. »

Nové vozy ČD čekají testyNové vozy ČD čekají testy

15.7.2020 - Už za několik týdnů by se měla na cerhenickém okruhu objevit první pětivozová souprava nových vozů, které pro České dráhy vyrábí konsorcium Siemens Mobility – Škoda Transportation. Zatím je ve výrobě a v různé fázi rozpracovanosti pětadvacet vozů. ČD jich nakoupí padesát. Nasadí je na rychlíky Krušnohor a Západní expresy. »

Vozy řady Bdmtee omládnouVozy řady Bdmtee omládnou

10.7.2020 - Dosluhující vagony řady Bdmtee z někdejšího východního Německa se brzy dočkají kompletní renovace. České dráhy vyhlásily výběrové řízení na sériovou modernizaci až 52 těchto vozů pro regionální spoje. Vítěz tendru získá zakázku na opravu 16 vozů pro Pardubický kraj a opci na obnovu dalších 36 vagonů, které mohou být nasazeny například ve Středočeském kraji či jiných regionech. »

Nejrychlejší stroje ČD v provozuNejrychlejší stroje ČD v provozu

29.5.2020 - České dráhy nasadily do provozu dvě moderní třísystémové elektrické lokomotivy 1216.903, respektive 1216.902, známé jako Taurus. První stroj vyrazil na trať symbolicky 1. dubna. Stroj v korporátním nátěru ČD odvezl odpoledne vlak EC 105 Porta Moravica do Břeclavi, odkud se po hodinové pauze vrátil zpět do svého domovského depa na vlaku EC 100. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika