Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti Třistaosmdesátky se v říjnu dočkaly, zajíždějí až do Budapešti

13.11.2014 - Den D, na který se čekalo několik měsíců, nastal ve středu 22. října. Ráno přesně v 5.39 hodin se z pražského hlavního nádraží vydala v čele pravidelného vlaku poprvé na svoji cestu do Budapešti moderní česká elektrická lokomotiva 380.015. Splnil se tím další ze snů o evropské interoperabilitě a Česká republika se tak díky svým vlastním výrobkům přímo propojila s Maďarskem. Do té doby bylo do Maďarska možné zajíždět z České republiky pouze se slovenskými stroji řad 350 nebo 362. »

Kocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempemKocouři sice odcházejí, ale jen pozvolným tempem

30.10.2014 - Za tři roky oslaví Sedmsetčtyřicet¬dvojky své čtyřicátiny. Dnes představují nejpočetnější skupinu motorových lokomotiv u nás, nicméně v osobní dopravě nejsou v pravidelné službě využívány. U drážních fanoušků se pro ně vžila milá přezdívka Kocour. K ohlédnutí do dřevních dob této univerzální čtyřosé motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je třeba se vrátit do roku 1970. »

Jizerskohorská železnice se vylepšuje. Nejen kvůli RegioSpiderůmJizerskohorská železnice se vylepšuje. Nejen kvůli RegioSpiderům

16.10.2014 - Od 5. srpna až do začátku listopadu přesedlali cestující mezi Jabloncem nad Nisou, Tanvaldem a Desnou z vlaků do autobusů. Důvodem je rozsáhlá nepřetržitá výluka jmenovaného úseku, k němuž patří ještě část Tanvald – Velké Hamry a trať Smržovka – Josefův Důl, během níž zdejší jizerskohorské tratě a stanice zcela omladí svou tvář. Výsledkem této zásadní a rychlé investiční akce SŽDC bude modernizace tratě tak, aby obstála požadavkům na moderní taktovou kolejovou dopravu s intervalem ve špičce 30 minut. »

Dvoumotoroví predátoři z Polska na Zlínsku za dva roky zdomácněli Dvoumotoroví predátoři z Polska na Zlínsku za dva roky zdomácněli

18.9.2014 - Většinou je známe jako Žraloky. Z této přezdívky vychází i oficiální komerční název – RegioShark. Ale podle rčení jiný kraj, jiný mrav se jim říká jinak na Chodsku a jinak na Zlínsku. A právě do východní části republiky jsme se vypravili na lov Šariků, jak tu motorovým jednotkám PESA Link II říkají. První z nich začal v kraji jezdit v září 2012 a nás zajímalo, jak se jim dva roky poté daří. »

Legendární britské šelmy se svezly autovlakem na SlovenskoLegendární britské šelmy se svezly autovlakem na Slovensko

4.9.2014 - Autovlaky Českých drah, tedy spoje umožňující cestujícím přibalit si jako své „spoluzavazadlo“ i osobní automobil či motocykl, se především v letní sezoně těší velkému zájmu. Hlavní klientelou jsou zejména rodiny cestující na dovolenou na Slovensko následované řidiči na služebních cestách. »

Zastavení u kolegů v BohumíněZastavení u kolegů v Bohumíně

21.8.2014 - Stanice Bohumín ležící ve Slezsku je pro většinu tamních cestujících důležitým uzlem. Přestupuje se tu nejen z dálkových spojů na regionální vlakové či autobusové spoje, ale také na mezinárodní spoje směřující do Polska nebo naopak do Rakouska a na Slovensko. Na bohumínském nádraží i v sousedním depu můžeme potkat takřka všechna česká stejnosměrná nebo vícesystémová vozidla. Pravidelnými hosty jsou tu také stroje z Polska a Slovenska. Zdejší železničáři tedy mají práci více než pestrou. »

Přes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budovPřes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budov

7.8.2014 - Prodej rozsáhlého nemovitého majetku Českých drah Správě železniční dopravní cesty se mírně protahuje a proběhne zřejmě až na přelomu roku. I proto se regionální správy majetku stále starají o komplex výpravních a dalších budov. Nejsou to jen běžné opravy, ale i investice. V některých případech se podařilo najít komerční partnery, kteří se na akcích podílejí. Přinášíme vám několik pohledů na tyto činnosti z různých koutů republiky. »

Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28

24.7.2014 - Pro patnáct strojvedoucích Českých drah se od 4. července stala oficiálně novým výkonem čerstvě zprovozněná linka U28, která je trasována z Děčína přes Bad Schandau a Sebnitz do Dolní Poustevny a Rumburku. Aby ale mohly vlaky ve slavnostní den vyjet, museli se muži sedlající červená Desira DB Regio s novým vozebním ramenem a místními specifiky důkladně seznámit. »

Lidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostíLidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostí

3.7.2014 - Co je dráha dráhou, stávají se na ní bohužel čas od času takzvané mimořádné události. Ty mohou mít různý rozsah. Jde třeba o zranění cestujícího ve vlaku či drážního zaměstnance při posunu, střet vlaku se stromem nebo automobilem. Každopádně se jedná vždy o neplánovanou situaci, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozu. Řešení mimořádností se dotýká zaměstnanců hned několika profesí, včetně těch od Českých drah. »

Vlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkáchVlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkách

19.6.2014 - S masivnějším zavedením vratných souprav (push-pull) do vozidlového parku Českých drah se ve slovníčku pojmů objevil nový výraz – Wire Train Bus, symbolizovaný zkratkou WTB. Jde o systém, díky kterému spolu jednotlivá vozidla v soupravě komunikují a strojvedoucí může vlak vést nejen z lokomotivy, ale i z řídicího vozu, a navíc ovládat celou řadu doplňkových funkcionalit. Od uvedení této „vlakové počítačové sítě“ do provozního života uběhly bezmála tři roky. Je proto namístě krátká rekapitulace. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika