Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

9.8.2016 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky.

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

České dráhy letos zahájily postupnou obměnu rychlíkových souprav na lince Praha – Hradec Králové – Trutnov. První komfortní vozy byly nasazeny se začátkem jízdního řádu a další následovaly během jara a uplynulých týdnů. Cestujícím nabízejí klimatizované prostory, elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou mobilní telefony a notebooky nebo větší stolky u vybraných míst, na kterých lze pracovat.

„V současné době již v Hradci Králové disponujeme dvěma desítkami moderních klimatizovaných vozů, které jsme dosud využívali ve vlacích EuroCity na linkách do Vídně nebo Budapešti,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Vagony jsou dnes zařazovány do rychlíků jezdících z Hradce Králové do Prahy. V srpnu skončí výlukové práce mezi Hradcem Králové a Jaroměří a moderní vozy tak budou moci sloužit cestujícím na celé lince z Trutnova do Prahy. Od nového jízdního řádu dále počet moderních klimatizovaných vozidel na této lince ještě zvýšíme,“ upřesnil Michal Štěpán. 

Soupravy zatím nejsou kompletní

Do „hradeckých“ rychlíků jsou tak nyní zařazovány až tři moderní klimatizované vozy s předsuvnými, tlačítky ovládanými nástupními dveřmi. Jejich interiér je klimatizovaný a sedačky potažené textilem. U vybraných sedaček jsou větší stolky, na kterých lze například pracovat, nebo hrát stolní hry. Vozy jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony nebo notebooky. WC je moderní konstrukce s uzavřeným systémem, které je možné používat také ve stanici.

Dopravce postupně modernizuje i další vlakové soupravy v Královéhradeckém kraji. Vedle současné modernizace rychlíkových souprav, která bude pokračovat i v novém jízdním řádu, České dráhy pořídily v uplynulém období například moderní bezbariérové a klimatizované jednotky RegioPanter pro linku Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, které na trati dosahují rychlost až 160 km/h. Soupravy jsou vybaveny i wi-fi připojením k internetu. Na dalších tratích jezdí modernizované motorové jednotky Regionova, vratné soupravy z velkých motorových vozů a modernizaci parku doplňuje čtveřice moderních motorových vozů RegioShuttle původem z Německa.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 5

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika