Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Preventivní vlak zastavil ve Zlínském kraji
2.5.2014 - Preventivní vlak bezpečné železnice, který se koná již od roku 2007, se letos vydal na Valašsko. Jeho jízda začala v úterý 22. dubna ve Valašském Meziříčí a ve čtvrtek 24. dubna přijela souprava na dvoudenní návštěvu do Vse¬tína. V Preventivním vlaku se netradičním způsobem komunikuje s mladými lidmi, což se při uplynulých ročnících velmi osvědčilo. Za sedm let ho navštívilo okolo devíti tisíc žáků a studentů. »
25.4.2014 - První souprava Siemens Viaggio Comfort vyrobená pro České dráhy dorazila ve čtvrtek 25. dubna do svého domovského působiště. Do Břeclavi přijela před čtrnáctou hodinou a po zhruba hodinovém pobytu se vydala v těsném závěsu za pravidelným EC 276 ku Praze. Zde bude až do 5. května probíhat detailní seznámení se s jednotkou provozními zaměstnanci i budoucími vlakovými četami. Od 7. května se ČD railjet vydá na své první zkušební jízdy mezi Prahou a Břeclaví i s cestující veřejností. »
Orlickoústecká zastávka slouží jako přestupní uzel
17.4.2014 - Orlickoústecké nádraží nyní žije hlukem stavebních strojů. Po kompletním snesení trakčního vedení kolejiště pražského nástupiště se zde obří jeřáb Gottwald přezdívaný Mazlík pustil do vytrhávání starých, před pár dny ještě plně pojížděných kolejových polí. Naproti tomu zastávka asi o kilometr dále se na několik měsíců změnila v ústřední přestupní uzel. »
Strojvedoucí ČD absolvovali zácvik na railjetech
17.4.2014 - Skupina vybraných strojvedoucích z dep kolejových vozidel v Praze a Brně se zúčastnila nejprve teoretického školení a následně pak praktického výcviku na railjetech. Rakouské soupravy Siemens Viaggio Comfort zavítaly koncem března na několik dní na jižní Moravu. Osmnáct strojvedoucích a šest instruktorů vozby se tak mohlo mezi Modřicemi a Podivínem osobně seznámit s vlakem, který bude zanedlouho pravidelně vozit cestující Českých drah. »
Třetí koridor na Těšínsku překonává území ovlivněná těžbou uhlí
3.4.2014 - Hlavní a předjízdné koleje na nádraží v Českém Těšíně dostanou v průběhu letošního a příštího roku nový kabát. Za pomoci evropských peněz se budou rekonstruovat zhlaví, zabezpečovací zařízení, později ale také podchody a nástupiště tohoto významného slezského přestupního železničního uzlu, který se stane od příštího roku zcela bezbariérovým. Na Český Těšín ještě letos kontinuálně naváže stavba dalšího koridorového úseku směřujícího do Karviné a Dětmarovic. »
Výluka na třetím koridoru způsobila úzké hrdlo před Rokycany
20.3.2014 - Stavba třetího tranzitního koridoru se posunula v současné době na Rokycansko. Zde se nyní železničáři potýkají s náročnými výlukami. Ty se dotýkají veškeré vlakové dopravy. Od letošního ledna se tak zkomplikovala situace v traťovém úseku Rokycany – Chrást u Plzně, kde se cestující musí obrnit trpělivostí. Právě tam se jezdí pouze po jedné koleji, což může mít za následek nepříjemné zpoždění. »
Jazykové kurzy uzavřely vzdělávací projekt
20.3.2014 - Na stránkách časopisu Železničář jste se již v minulosti mohli dočíst o realizaci kurzů, které se uskutečnily v rámci projektu „Rozvoj dovedností zaměstnanců provozu Českých drah“. Do těchto kurzů, organizovaných Odborem personálním, byli zaměstnanci vybíráni ve spolupráci s organizačními složkami. Na ně navazovalo jazykové vzdělávání v anglickém a německém jazyce. Jazykové výuky se zúčastnili jak začátečníci, tak pokročilí; podle znalostí byli účastníci rozděleni do skupin, aby byla výuka efektivní a získané dovednosti co nejvíce využitelné v každodenní praxi. »
Vyčistili jsme areál v Brodku u Přerova od půdy zamořené impregnací dřeva
13.3.2014 - Jednou z nejvíce postižených lokalit ve správě RSM Olomouc byl průmyslový areál bývalého Mostního obvodu v Brodku u Přerova. Nacházela se tam totiž dvě ohniska s masivní kontaminací zeminy. Již v roce 2009 podaly České dráhy žádost o dotaci na sanaci staré ekologické zátěže z Operačního programu Životní prostředí. Jedna z podmínek Evropské unie zněla, aby současný majitel a jeho právní předchůdce nebyli původcem znečištění zeminy. To jsme splnili, protože masivní znečištění látkami sloužícími k impregnaci dřeva pochází z let 1920–1953, kdy lokalitu ještě nespravovaly Československé státní dráhy. »
Po patnácti letech konečně vzniká koridor přes Klánovice
6.3.2014 - S modernizací úseku Praha-Běchovice – Úvaly se mělo začít už před neuvěřitelnými patnácti lety. Jeden z posledních nerekonstruovaných úseků 1. koridoru teď ale konečně zmizí. Železničáři i cestující se v letošním roce musí však připravit na výluky. Část dálkových vlaků bude občas mezi Prahou a Kolínem jezdit odklonem přes Lysou nad Labem. »
Sbíráme návrhy od vozíčkářů, jak vylepšit modernizované rychlíkové vozy
20.2.2014 - Sbíráme návrhy od vozíčkářů, jak vylepšit modernizované rychlíkové vozy Pozvali jsme na pražské hlavní nádraží cestující s omezením pohybu, aby nám ukázali, co je nejvíce trápí při cestě modernizovaným vozem Českých drah. Nebyla to schůzka samoúčelná. Získané poznatky se využijí při dodatečných úpravách ještě v letošním roce. Vozíčkáři se vyjadřovali nejen ke snadnosti nástupu, ale podrobně probírali i všechny části vozu. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108| »