Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Vlakvedoucí se stal hned dvojím zachráncemVlakvedoucí se stal hned dvojím zachráncem

6.1.2017 - Z celé řady oceněných zaměstnanců Českých drah ke Dni železnice je břeclavský vlakvedoucí Oldřich Nejezchleba přeci jen něčím výjimečný. Nejenže svou duchapřítomností zachránil před jistou smrtí nevidomou ženu na pražském hlavním nádraží, ale zároveň se ve volném čase věnuje rekonstrukci torza jednoho z jihomoravských hradů. S manželkou a partou nadšenců opravují zříceninu hradu Cimburk u Koryčan na Kyjovsku. Stal se tak vlastně hned dvojím zachráncem. »

Brněnský ČD Lounge připomíná Jiřího Boudu Brněnský ČD Lounge připomíná Jiřího Boudu

5.1.2017 - Českému grafikovi a železničnímu dokumentaristovi Jiřímu Boudovi se České dráhy rozhodly věnovat na brněnském hlavním nádraží první zmodernizovanou VIP čekárnu ČD Lounge. Zákazníci si mohou prohlédnout nejen originální ukázky z mistrova díla, ale i ocenit komfort v podobě nabíjecích panelů pro mobilní telefony, tablety nebo notebooky. »

Okolí Masarykova nádraží se promění v moderní čtvrťOkolí Masarykova nádraží se promění v moderní čtvrť

3.1.2017 - Okolí pražského Masarykova nádraží se brzy promění k nepoznání. Investiční skupina Penta zde totiž hodlá vybudovat luxusní čtvrť s několika budovami s kancelářemi a obchody. První objekty zde vyrostou do tří let. Iniciátorem kultivace prostoru včetně rekonstrukce nádraží jsou České dráhy. Kompletně hotovo by mělo být do roku 2025. »

Na Slovácko se sjeli evropští modelářiNa Slovácko se sjeli evropští modeláři

30.12.2016 - Už tradičně ve sportovní hale v obci Hluk na Uherskohradišťsku se uskutečnilo letošní setkání Sdružení přátel evropských železnice (FREMO). Na propojených modulech v měřítku H0, resp. H0e o rozloze 1 200 m2, se po čtyři listopadové dny proháněly známé stroje a osobní či nákladní soupravy z bývalých československých, maďarských, polských, rakouských či východoněmeckých železnic. »

Rakušané i Češi se školili na řadě 380Rakušané i Češi se školili na řadě 380

29.12.2016 - Společné nasazení českých strojů řady 380 a rakouských Taurusů řady 1 116 mezi Lincem a Českými Budějovicemi dostává reálné obrysy. Během října a na začátku listopadu byli na stroje řady 380 zacvičeni vybraní strojvedoucí z Českých Budějovic, kteří si je vyzkoušeli na vlacích 1 540, 1 541 a 640. »

Dispečeři Českých drah v Praze v novémDispečeři Českých drah v Praze v novém

28.12.2016 - Regionální dispečink osobní dopravy Praha a současně celostátní síťový dispečink Českých drah změnily své působiště. Přestože jde o přesun pracovišť v rámci jedné budovy v Křižíkově ulici, v sousedství autobusového nádraží Praha Florenc, jde o změnu podstatnou. »

Fenomén Laminátek připomínají modely v Domě vláčkuFenomén Laminátek připomínají modely v Domě vláčků

27.12.2016 - Legenda mezi elektrickými lokomotivami, Laminátka, se dočkala zvěčnění do podoby malosériového modelu. »

Ve vlaku do Hofu jel i spisovatel Páral Fotogalerie: Ve vlaku do Hofu jel i spisovatel Páral

23.12.2016 - České dráhy a společnost Oberpfalzbahn vypravily v rámci festivalu Literární Františkovy Lázně speciální happeningový vlak. Motorová jednotka Alstom Coradia Lint německého dopravce vyrazila z Chebu přes lázeňské město až do německého Hofu a zpět. »

Rozpočet Fondu dopravní infrastruktury se podaří vyčerpatRozpočet Fondu dopravní infrastruktury se podaří vyčerpat

22.12.2016 - Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) letos vyčerpá téměř celý rozpočet 65,7 miliard korun. Na 205. Žofínském fóru to řekl šéf kanceláře ředitele SFDI Ivo Vykydal s tím, že do dopravní infrastruktury fond například loni investoval bezmála 97 procent finančních prostředků a letos bude úspěšnost obdobná. V posledních letech hojně investovaly i České dráhy. »

Jeden z Jižních expresů nese i jméno houslisty Váši PříhodyJeden z Jižních expresů nese i jméno houslisty Váši Příhody

21.12.2016 - Do rakouského Lince v neděli 11. prosince poprvé z Prahy vyjely čtyři páry expresů. Díky rekonstruovanému koridoru a několika málo zastávkám na českém území se doba jízdy na lince Ex7 zkrátila ze 4 hodin a 49 minut na 4 hodiny a 5 minut. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika