Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Švýcaři chystají na páteřní trať Albulabahn „railjet“ pro metrový rozchodŠvýcaři chystají na trať Albulabahn „railjet“ pro metrový rozchod

14.10.2015 - Jako malý railjet může působit projekt nové netrakční soupravy Rhétské dráhy pro páteřní trať Albulabahn z Churu do St. Moritz. Ucelená souprava komfortních klimatizovaných osobních vozů s množstvím nových služeb, doplněná řídicím vozem a tažená nebo tlačená elektrickou lokomotivou má v příštích letech nahradit starší vozy na lince R/RE Chur – St. Moritz. První z nových souprav mají být uvedeny do provozu na konci roku 2016. »

Krušné hory provrtá německá část VRT Praha – BerlínKrušné hory provrtá německá část VRT Praha – Berlín

23.9.2015 - O nové trati, která má spojit Prahu s Berlínem, se poměrně hlasitě mluví nejen u nás, ale i v Německu. Zejména Sasko má enormní zájem na její výstavbě. Zatímco česká strana zvažuje varianty trasování, Němci mají jasno. Dálková osobní, ale i nákladní doprava opustí labské údolí a nová trať doslova provrtá Krušné hory. Z 36 kilometrů celkové délky povede pětadvacet kilometrů pod masivem. »

Švýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu GotthardŠvýcaři přestavují hnací vozidla kvůli tunelu Gotthard

23.9.2015 - Na konci příštího roku bude uveden do provozu nový základový tunel Gotthard, nejdelší železniční stavba tohoto typu na světě. Spolu s tím dopravce SBB připravuje úpravy hnacích vozidel, aby beze zbytku splňovala zvýšené požadavky. U osobní dopravy se to týká 16 jednotek ICN (IC s naklápěcí technikou) a 13 lokomotiv řady Re 460. »

Lipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinkyLipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinky

9.9.2015 - Už za několik měsíců, přesněji v prosinci letošního roku, bude zahájen komerční provoz na nové vysokorychlostní trati spojující Lipsko a Halle s Erfurtem. Jde o další významný dílek velkého projektu Německá jednota 8 (VDE 8), který má spolu s dalšími projekty v Bavorsku umožnit dosáhnout cestovního času 4 hodiny mezi Berlínem a Mnichovem. DB předpokládá, že tímto zkrácením přiláká další cestující do vlaků, a dosáhne tak čtyřicetiprocentního podílu na trhu osobní dopravy mezi oběma velkoměsty. To by bylo dvakrát více než v roce 2012. »

Příměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři rokyPříměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři roky

9.9.2015 - Extrémně velký počet výluk a nepříjemnosti s přestupováním na náhradní autobusovou dopravu během letních měsíců dělá vrásky na čele nejen cestujícím a železničářům v Česku, ale i v Maďarsku. Maďaři se ale navíc potýkají s jiným problémem. Jde o případ modernizace trati z Budapešti do Esztergomu (Ostřihomi) na severu Maďarska (v jízdním řádu označena jako trať č. 2 MÁV), kde se komplikace kvůli stavebním pracím protahují. »

Na Slovensku zuří cenová válka, ZSSK zrušily několik spojůNa Slovensku zuří cenová válka, ZSSK zrušily několik spojů

26.8.2015 - Železnice Slovenské republiky (ZSSK) se nyní potýkají s řadou problémů, z nichž některé dobře známe i z českého prostředí. Slováci se dostali do cenové války s privátním dopravcem, který začal jezdit na lince Bratislava – Košice, respektive Praha – Košice, a v polovině dubna už kvůli tomu zrušili řadu spojů InterCity mezi slovenskou metropolí a Košicemi. ZSSK navíc musí na základě smlouvy s ministerstvem dopravy od loňského roku zabezpečovat bezplatné přepravy pro velké skupiny cestujících, což znamenalo nárůst nejen spojů, ale i provozního personálu. »

Národní dopravce v zemi tulipánů zacílil i na zahraničí Národní dopravce v zemi tulipánů zacílil i na zahraničí

12.8.2015 - Hlavní železniční společnost provozující osobní dopravu v Nizozemsku – Nederlandse Spoorwegen (NS) – se prostřednictvím své odnože, firmy Abellio, snaží pronikat do zahraničí. Například v Německu Abellio provozuje několik regionálních železničních linek v Severním Porýní-Vestfálsku. A nově má být udělena koncese pro trať Heerlen – Aachen (Cáchy), historického a lázeňského města v nejzápadnější části Německa. Nezapomíná však ani na rozvoj domácích tratí. »

Korejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnicKorejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnic

12.8.2015 - Jihokorejský národní železniční dopravce, společnost Korail, se zapojil do realizace projektu Euroasijská iniciativa. Ten odstartoval v roce 2013 a jedním z jeho nejdůležitějších úkolů je rozvoj transeuroasijských železnic. Dalším cílem je zrychlení integrace, výstavba nových měst a rozvoj dopravní infrastruktury. Celé dílo financuje korejská vláda. »

Druhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně domaDruhá série „Slonů“ pro Slovensko je kompletně doma

29.7.2015 - Stárnoucí vozidlový park slovenského národního dopravce vylepšily patrové elektrické jednotky řady 671 pro příměstskou dopravu. Jedná se o vlaky ze Škody Vagonky pocházející z největší zakázky této společnosti pro ZSSK. Firma nedávno dodala poslední z celkem devatenácti jednotek, jež si slovenské dráhy objednaly. Dobře známé jsou i cestujícím v Česku – koncept vychází z oblíbeného modelu CityElefant. »

Francouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve VaršavěFrancouzský Alstom pečuje o polská Pendolina ve Varšavě

29.7.2015 - Francouzská společnost Alstom bude na základě smlouvy uzavřené s PKP Intercity po vítězství ve výběrovém řízení udržovat a opravovat po dobu sedmnácti let flotilu dvaceti nových polských rychlovlaků Pendolino ve speciálně postavené hale. Ta se nachází v obvodu odstavného nádraží Warszawa Grochów v těsném sousedství zdejšího lokomotivního depa Olszynka Grochowska. Alstom je zároveň výrobcem těchto vozidel, která spatřila světlo světa v jeho italském závodě v Saviglianu, odkud pochází i česká verze Pendolina. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika