Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Alstom dodá SFBW 130 jednotek Coradia

Alstom dodá SFBW 130 jednotek Coradia

1.7.2022 – autor: PETR SLONEK

Francouzský výrobce kolejových vozidel Alstom získal kontrakt na dodávku 130 patrových elektrických dvoupatrových jednotek Coradia Stream High Capacity (HC) společnosti Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW). Ta působí jako půjčovna vozidel pro dopravce ve stejnojmenné spolkové zemi. Alstom se současně zavázal k poskytování kompletního servisu po dobu 30 let.

Alstom dodá SFBW 130 jednotek Coradia

Smlouva kromě toho počítá s možností objednání až 100 dalších vlaků. S hodnotou téměř 2,5 miliardy eur za prvních 130 vlaků a jejich údržbu po dobu více než 30 let se jedná o dosud největší zakázku pro Alstom v Německu. 
„Uzavřený kontrakt představuje milník ve spolupráci mezi společností Alstom a spolkovou zemí Bádensko-Württembersko. Nejmodernější vlaky, jako je právě Coradia Stream High Capacity, jsou nejlepší odpovědí na otázku na to, jak uspokojit rostoucí potřebu udržitelných a perspektivních řešení mobility v Německu,“ řekl prezident Alstomu pro region DACH Müslüm Yakisan. „Jsem nesmírně potěšen, že náš koncept oslovil SFBW a byli jsme vybráni jako partner pro budoucnost mobility v Bádensku-Württembersku.“ 

Vysoké standardy
Ministr dopravy spolkové země Bádensko-Württembersko Winfried Hermann připomněl, že při zadávání zakázky zástupci nastavili vysoké standardy pro výkon a technologii vozidel. „Z hlediska komfortu cestujících volíme v regio­nální železniční dopravě nové normy, kterých se v Německu dosud nepodařilo dosáhnout. Chceme těmito moderními vlaky přilákat další cestující,“ uvedl Hermann. Podle něj se hledělo také na to, aby vybraná vozidla navzdory své maximální rychlosti, jež dosahuje až 200 km/h, byla energeticky úsporná. Alstom má rovněž zodpovídat za spotřebu energie po dobu trvání smlouvy.
„Pokud jde o design a interiér, věnovali jsme zvláštní pozornost pohodlí cestujících. Chybět nebudou sklápěcí sedadla, dobře navržená místa k sezení, prostory pro osoby se sníženou pohyblivostí, stejně jako inovativní koncept osvětlení a kvalitní wi-fi,“ dodává Volker M. Heepen, výkonný ředitel SFBW.

Kapacita 380 míst k sezení
Čtyřvozové jednotky se skládají ze dvou patrových řídicích vozů a dvou jednopodlažních středových vozů s celkovou kapacitou 380 místy k sezení. Měří 106 metrů a mohou jezdit pod různými napájecími soustavami. Vyrobeny jsou podle požadavků SFBW a pomáhají k moderní dopravě v regionu. K příjemnému cestování přispívá klimatizace, bezplatné připojení wi-fi, možnost nabíjení mobilních telefonů a notebooků i lampičky na čtení. Maximální rychlost vozidel je 200 km/h.
Jednotlivé oddíly, včetně těch, které jsou určeny pro rodiny s dětmi, nabízejí vysoký přepravní komfort, nechybí však ani dostatečný prostor pro velká zavazadla, kočárky a jízdní kola. Široké jednokřídlé dveře a optimalizované doby otevírání a zavírání umožňují rychlý nástup a výstup a tím i kratší pobyt ve stanicích. Nezapomnělo se pochopitelně ani na cestující se sníženou pohyblivostí, jimž jsou vozidla přizpůsobena.
Vlaky jsou vybaveny moderní signalizační a automatizační technologií v rámci prvního německého digitalizovaného železničního uzlu ve Stuttgartu. Jezdit by měly začít v roce 2025 současně s otevřením jeho prvních dvou úseků. V průběhu roku 2027 se pak objeví na všech třech částech tohoto uzlu.
Alstom již před časem získal smlouvu na dovybavení stávajícího vozového parku SFBW vlaky Talent 3 a Flirt 3. Nové vysokokapacitní vlaky Coradia Stream budou vybaveny Evropským vlakovým řídicím systémem (ETCS) úrovně 2 a 3 a zařízeními vozidel pro automatický provoz vlaků (ATO) na stupni automatizace (GoA) 2.
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

Rakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu SemmeringRakouské ÖBB hlásí průlom ve stavbě tunelu Semmering

2.8.2022 - Stavba úpatního tunelu Semmering dospěla počátkem června do další důležité fáze. Po osmi letech od zahájení ražby se podařilo prorazit tubus mezi dvěma staveništi. Dělníci konkrétně propojili místa Göstritz a Fröschnitzgraben… »

Siemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratíSiemens plánuje postavit v Egyptě 2 000 km vysokorychlostních tratí

1.8.2022 - Egypt se stane další zemí, která se bude moci pyšnit vysokorychlostní železnicí. Tamní Národní úřad pro tunely (NAT) podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu… »

DB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotkuDB a Siemens ukázaly novou vodíkovou jednotku

4.7.2022 - Deutsche Bahn (DB) a Siemens Mobility představily začátkem května ve výrobním závodě této společnosti v německém Krefeldu nově vyvinutý vodíkový vlak Mireo Plus H a přívěs pro skladování vodíku. V budoucnu by podobné jednotky a… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika