Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Odborníci jednali na GŘ o vývoji databáze výzkumných kapacitOdborníci jednali na GŘ o vývoji databáze výzkumných kapacit

12.9.2017 - Na pozvání Romana Štěrby, ředitele odboru projektů a mezinárodních vztahů v pozici viceprezidenta Mezinárodního výboru pro železniční výzkum (IRRB) Mezinárodní železniční unie (UIC) se v Praze 11. září tohoto roku uskutečnilo jednání k vývoji celosvětové databáze výzkumných kapacit (WORC), kterou vyvíjí Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) ve spolupráci s ČVUT. »

Do Vlašimi se vydal vlak v čele s UšatouDo Vlašimi se vydal vlak v čele s Ušatou

11.9.2017 - Malé i velké fanoušky železniční historie potěšil poslední prázdninový nostalgický vlak do Posázaví v čele s parní lokomotivou přezdívanou Ušatá. České dráhy jej vypravily v sobotu 26. srpna a souprava, v níž byly zařazeny vozy 3. třídy s dřevěnými lavicemi ze 40. let minulého století, vyrazila z Prahy-Braníka po legendární trati Posázavského pacifiku přes Davli, Jílové u Prahy, Čerčany a Benešov do Vlašimi. »

Císařský vlak zpozdily neukázněné ovceCísařský vlak zpozdily neukázněné ovce

8.9.2017 - Šlechtična 475.179 v čele zvláštního vlaku vyrazila poslední srpnovou sobotu z Děčína do Kadaně na tamní Císařské slavnosti. Císařský vlak jel tradičně přes Ústí nad Labem, Teplice, Most a Chomutov. V pětivozové soupravě byly zařazeny vozy řad Bai, Aa a WLAB jako doprovodný. »

Železniční přejezd v Rájci-Jestřebí bude zrušenŽelezniční přejezd v Rájci-Jestřebí bude zrušen

31.8.2017 - Na silně frekventovaném čtyřkolejném železničním přejezdu v jihomoravském dvojměstí Rájec-Jestřebí, který se nachází na prvním železničním koridoru, se stala nejen řada mimořádných událostí, ale současně tam v mnoha případech cestujícím ujíždí vlakové spoje. Na vině jsou takřka stále spuštěné závory, před nimiž se vždy čeká i několik minut. »

Masarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešeníMasarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešení

30.8.2017 - Přestavba pražského Masarykova nádraží bude mít jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž hodlá vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak plánovanou stavbu podchodu pod kolejemi. »

Králickým Sněžníkem nejen za vojenskou historiíKrálickým Sněžníkem nejen za vojenskou historií

28.8.2017 - Tradiční historický vlak Králický Sněžník, který České dráhy provozují v Pardubickém kraji již třetí sezonu, se vydává během léta na tradiční cestu z České Třebové přes Letohrad a Lichkov do Hanušovic. »

Nejkrásnější nádraží: Hlasování zahájenoSoutěž o Nejkrásnější nádraží: Hlasování zahájeno

25.8.2017 - Bylo zahájeno hlasování v soutěži o Nejkrásnější nádraží. Smyslem akce je zlepšit prostředí stanic a zastávek, motivovat vlastníky a správce k zodpovědnější péči o svěřený majetek a zvýšit zájem veřejnosti o cestování vlakem. »

Bulík definitivně uzavřel šumavské Léto s párouBulík definitivně uzavřel šumavské Léto s párou

24.8.2017 - Šumava se 11. a 12. srpna rozloučila s tradičním Létem s párou. Akce, která si každé léto našla tisíce příznivců, už se však rok neuskuteční. Běžný provoz totiž bude na zdejších regionálních tratích zajišťovat jiný dopravce. »

Druhá kolej významně zrychlí jízduDruhá kolej významně zrychlí jízdu

21.8.2017 - Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se plánuje v horizontu několika let další zrychlení železniční dopravy. Stavbaři položí druhou kolej na současném jednokolejném úseku z pardubického hlavního nádraží přes Rosice nad Labem a Semtín až do Stéblové a později i z Opatovic nad Labem do Hradce Králové. Projekt navazuje na stavbu druhé koleje ze Stéblové do Opatovic, která byla dokončena na podzim 2015. Mezi krajskými městy se již dnes dá jezdit v tomto mezistaničním úseku rychlostí až 160 kilometrů v hodině. »

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

11.8.2017 - Z Prahy do Mnichova by se vlakem mohlo jezdit za méně než 4 hodiny už v roce 2030. Shodli se na tom účastníci na Prvním bavorsko-českém železničním summitu, který se uskutečnil 26. července v příhraničním Furth im Waldu. Akce se zúčastnil i generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Náklady na českou část trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici se odhadují na 10 miliard korun. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika