Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jaké novinky přinese letošní rok německé železnici?Jaké novinky přinese letošní rok německé železnici?

11.4.2013 - Dokončení dodávek nových lokomotiv Gravita, možný start vysokorychlostních jednotek řady 407 a vícemotorových lokomotiv a také pravděpodobné zahájení provozu příměstské rychlodráhy S-Bahn v lipské aglomeraci ve středním Německu. To jsou jen některé názvy novinových titulků, které se měly letos objevit ve spojitosti s železniční dopravou v Německu. »

Před 80 lety začala v Německu vysokorychlostní dopravaPřed 80 lety začala v Německu vysokorychlostní doprava

28.3.2013 - Zahájení pravidelného provozu rychlostí 160 km/h odstartovalo v sousedním Německu před 80 lety. První pravidelný spoj ze skupiny tzv. létajících expresů se vydal na trať 15. května 1933 mezi Berlínem a Hamburkem. Slavná jednotka řady 877 Fliegender Hamburger tak začala novou kapitolu v historii železnice. Málokoho tehdy určitě napadlo, že za několik desetiletí se hranice vysokých rychlostí posune na 200 km/h a později dokonce na 300 km/h nebo ještě víc. »

Železnici v Sydney čeká období stavebního ruchu Železnici v Sydney čeká období stavebního ruchu

14.3.2013 - Největší australské město Sydney se svou rozsáhlou aglomerací řeší po desetiletí problémy s veřejnou dopravou. Ve výsledku nadále trpí podfinancováním a nedostatkem podpory napříč politickým spektrem i příměstská železniční síť. Po personálních politických změnách se nyní začíná rodit nový projekt zahrnující zvýšení kapacity stávajících a vybudování nových tratí. »

V ostrovním království vypukla elektrifikační horečkaV ostrovním království vypukla elektrifikační horečka

1.3.2013 - Kolébku železnice – Velkou Británii – čeká po dvaceti letech elektrifikační boom. Během několika let má elektrická trakce ovládnout nejen hlavní trať v západní části země z Londýna do Bristolu, ale i další lokality. Náklady blížící se 10 miliardám liber se přitom mají vrátit nejen formou úspory za drahou naftu, ale i v podobě zvýšeného jízdného od cestujících. »

Vectron dostal volnou cestu do Německa a PolskaVectron dostal volnou cestu do Německa a Polska

11.2.2013 - Nejmodernější lokomotiva firmy Siemens – Vectron – získala krátce před vánočními svátky hodnotný dárek. Po Rumunsku, Polsku a Švédsku byla její střídavá a vícesystémová varianta schválena pro provoz také na německé železniční síti. Zatím nejvýznamnější zakázka však přišla z Polska, když si nákladní dopravce DB Schenker Rail Polska objednal 23 kusů čistě stejnosměrné verze. »

Maroko se stává železniční velmocí na černém kontinentuMaroko se stává železniční velmocí na černém kontinentu

12.1.2013 - Maroko se brzy stane první africkou zemí s vysokorychlostní železnicí. Ta povede mezi Casablankou a Marrákešem. Pro vládu je další rozvoj dopravní infrastruktury prioritou, plánuje dokonce i výstavbu tunelu pod Gibraltarským průlivem, čímž by vzniklo kolejové spojení černého kontinentu s Evropou. »

Spojení Berlín – Norimberk ohrožuje náš 1. koridorSpojení Berlín – Norimberk ohrožuje náš 1. koridor

2.1.2013 - Projekty na obnovení železničního spojení mezi bývalou NDR a SRN přijaté v roce 1991 se v případě trasy Berlín – Norimberk chýlí pomalu ke konci. Po 26 letech od schválení bude mít tato stavba dopad i na tranzit přes Českou republiku. Přestože ještě není zcela dokončena, již nyní je spojení mezi Berlínem a Vídní rychlejší přes Norimberk než přes Prahu. »

Veřejnou dopravu v Maďarsku čeká radikální reformaVeřejnou dopravu v Maďarsku čeká radikální reforma

6.12.2012 - Finančně nákladný systém veřejné dopravy v Maďarsku prodělává další reformní operaci. Ta je sice spojená s určitým omezením provozu, současně má však cestujícím garantovat spojení do nejbližšího regionálního města. Nový zákon navíc z ekologických důvodů vyloženě preferuje železniční dopravu před konkurenční autobusovou. »

Rakouskou infrastrukturu čekají změny hodné obdivuRakouskou infrastrukturu čekají změny hodné obdivu

23.11.2012 - Naši jižní sousedé investují stovky milionů eur ročně do modernizace železniční infrastruktury. A je to také vidět! V letošním roce tak bude zahájen provoz na několika nových tratích. V plném proudu je rovněž přestavba průjezdného hlavního nádraží, na kterém už za pár dní budou pravidelně zastavovat některé regionální vlaky. Pro dálkové spoje se nové nádraží otevře až za rok. »

Jak zabezpečit transverzální dráhu přes Gotthardský masivJak zabezpečit transverzální dráhu přes Gotthardský masiv

8.11.2012 - Mezi nejvýznamnější a rozhodně i nejzajímavější železniční stavby v Evropě patří nová trať vedoucí přes Gotthardský masiv v Alpách. Dráha vede ve dvou tunelech v délce přes 70 km, což s sebou nese i zvýšené nároky na zabezpečovací zařízení a kontrolu provozu. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika