Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji

Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji

11.2.2015 – autor: PETR ŠTÁHLAVSKÝ

Rakousko je po Německu či Francii další zemí, kde se vlaky staly součástí letových řádů. Linec s metropolí našich jižních sousedů Vídní od 14. prosince 2014 spojují takzvané „lety ve výši nula.“ Lepší spolupráci mezi železničním a leteckým dopravcem umožnila dohoda Rakouských spolkových drah (ÖBB) s národní leteckou společností Austrian Airlines. Cestování na letiště Schwechat výrazně zrychlilo.

Na letiště ve Vídni se cestující dostanou rychleji

Otevření nového průjezdného hlavního nádraží ve Vídni, vybudování spojovací tratě z Ostbahn na letiště Schwechat a modernizace tamního vlakového nádraží za 180 milionů eur a další investice na Westbahn umožnily významně zkrátit jízdní dobu mezi důležitými městy v Rakousku a vídeňským letištěm a především zavést v této lokaci přímé dálkové spoje. ÖBB a Austrian Airlines uvedly na rakouský trh službu pod obchodním označením AIRail, známou také ze sousedního Německa pro provoz spojů v „letové výšce nula“ při cestách z Kolína nad Rýnem a Stuttgartu na frankfurtské letiště. 

Palubní vstupenka slouží i pro jízdu vlakem

V tabulce jízdního řádu ÖBB pro trať číslo 100 tak cestující najde například spoj ICE 323 ze stanice Linz Hbf do cílové stanice Flughafen Wien, který je navíc označen také jako letecký spoj OS 3502. Letečtí cestující v třídě business nebo členové klubu AUA/Miles&More mohou využít služeb komfortní čekárny ÖBB Lounge a provést svůj check-in na celý let u personálu ÖBB. Cestující v ekonomické třídě mají pro svůj „letecký“ check-in k dispozici automat v Reisezentrum. Při check-in vydaná palubní vstupenka Austrian Airlines slouží i jako jízdenka pro rezervovaný přímý vlakový spoj na vídeňské letiště Schwechat. Při přestupu z vlaku na letecký spoj pak při přepravě svých zavazadel mohou cestující využít služeb nosičů ÖBB. Díky voucheru, který je součástí „leteckého“ odbavení, mohou cestující využít také občerstvení v restauračním voze ICE.

Dojezd na letiště se výrazně zrychlil

Doba jízda z hlavního vlakového nádraží v Linci nedaleko centra města na letiště ve Vídni je díky rozsáhlým investicím do železniční infrastruktury a maximální rychlosti vlaků kolem 200 km/h, u railjetů až 230 km/h, pouze 1 hodina a 47 minut. Nové přímé spojení na letiště poslouží i dalším cestujícím. Z hornorakouského Welsu trvá cesta 2 hodiny a 3 minuty, ze St. Pölten pouhých 50 minut, z přestupního uzlu Meidling na jižním okraji hlavního města dokonce jen 25 minut. V jízdním řádu 2015 zajíždí na vídeňské letiště 15 spojů ICE ve dvouhodinovém intervalu (denně 7x na letiště a 8x z letiště).

Za rok se má nabídka přímého spojení na letiště ještě podstatně rozšířit. Dálkové spoje railjet a InterCity přijíždějící ze západu Rakouska do Vídně budou pokračovat přes hlavní nádraží na letiště dvakrát za hodinu. Celkem půjde o dvaatřicet vlaků InterCity a 27 spojů railjet. Přímé spojení s letištěm tak získá také Salcburk (cestovní doba 2 hodiny a 49 minut), Innsbruck (4 hodiny a 35 minut) a o dalších 5 minut na 1 hodinu a 42 minut se má zkrátit cestovní čas z Lince.

Díky vlakům InterCity budou moci cestovat na letiště bez přestupu také lidé z dalších zastávek, například z Attnang-Puchheimu, Vöcklabrucku, St. Valentinu, Amstettenu nebo Tullnerfeldu. Lepší spojení na letiště čeká i na obyvatele Štýrska a Korutan na jihu Rakouska, byť zdejší cestující budou muset na vídeňském hlavním nádraží přestupovat. ÖBB ale slibují, že mnoho z těchto přípojných vlaků bude stát u stejného nástupiště. Cesta z Grazu na letiště bude trvat zhruba 3 hodiny a z Klagenfurtu 4 hodiny a 18 minut.

Obyvatelé a také návštěvníci rakouské metropole mohou pro cestu na letiště Schwechat i nadále využít spojení městskou rychlodráhou S7 z Floridsdorfu přes Praterstern a Mitte, které trvá asi 25 minut a jezdí po půlhodině, nebo speciální letištní expresy CAT – City Airport Train, spojující stanici Mitte a letiště. Jejich jízdní doba je jen 16 minut a interval činí rovněž půl hodiny. Řada leteckých společností navíc svým pasažérům vychází vstříc – odbavení nabízí (check-in) již v centru města před nástupem do vlaku CAT.             


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4

Další články této rubriky

Německé dráhy sázejí na zákaznická videocentraNěmecké dráhy sázejí na zákaznická videocentra

31.8.2020 - Pandemie koronaviru urychlila nástup elektronické komunikace. Firmy po celém světě kvůli bezpečnosti přešly na práci z domova. Schůzky a porady se odehrávaly on-line prostřednictvím internetu jako videokonference a videohovory. Patrný… »

Britové staví vysokorychlostní trať HS2Britové staví vysokorychlostní trať HS2

28.8.2020 - Britská vláda letos v únoru rozhodla o pokračování projektu novostavby vysokorychlostní trati High Speed 2 (HS2) z Londýna do měst Birmingham, Crewe, Manchester a Leeds. Po dalších přípravách oznámilo 15. dubna britské ministerstvo… »

V Rakousku provozují první jednotku Cityjet EcoV Rakousku provozují první jednotku Cityjet Eco

26.8.2020 - Rakouské spolkové dráhy ÖBB uspořádaly 22. července ve spolupráci se společností Siemens Mobility prezentační jízdu dvouzdrojové elektrické jednotky trolej/akumulátor Cityjet Eco pro zástupce Českých drah a jejich hosty. Jízda se… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika