Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích

9.5.2014 - V roce 2012 byla mezi Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty podepsána Deklarace o spolupráci, která se týká především optimalizace traťových rychlostí. Dokument neřeší rozsáhlé změny dopravních modelů vyplývající z klasické modernizace infrastruktury jako je budování koridorů či modernizace zabezpečovacích zařízení. Jeho cílem je pracovat na postupné úpravě infrastruktury a provádět drobná zlepšení ve prospěch dopravce i zákazníka. »

Olomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobuOlomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobu

24.4.2014 - V hanácké metropoli začala loni v říjnu velká proměna vnější části hlavního nádraží. Nezbytná modernizace dočasně komplikuje život cestujícím na jednom z největších nádraží v České republice, navíc na třetím koridoru. Cestující, kteří jezdí vlakem z Olomouce na Šternberk, nemohou od poloviny dubna využívat čtvrté nástupiště. Naopak se v těchto dnech zprovozní nový pátý peron, který stavbaři nedávno dokončili. »

Raketa z Bohumína do Prahy převáží kolejová vozidla i drážní časopisyRaketa z Bohumína do Prahy převáží kolejová vozidla i drážní časopisy

8.4.2014 - Oficiálně jde o vlak Sv 1306. Železničáři mu však neřeknou jinak než Raketa. Mezi několika tisíci spojů Českých drah jde o unikát. Vlak jedoucí z Bohumína na pražské Odstavné nádraží jih, ačkoli se jedná o výkon osobního dopravce, nepřeváží cestující, ale jen náklad. Do soupravy jsou řazeny nejen správkové vozy a lokomotivy či redislokovaná kolejová vozidla, ale do distribuční sítě se tímto vlakem dostává také magazín ČD pro vás i jiné tiskoviny a letáky. »

Vybíráme vlakové posádky pro náročnou a prestižní práci v railjetechVybíráme vlakové posádky pro náročnou a prestižní práci v railjetech

27.3.2014 - Ještě v letošním roce vyjedou na české koleje railjety, které budou představovat na lince mezi Prahou, Brnem, Břeclaví a Vídní zcela novou kvalitu cestování. Aby byla zachována kontinuita nejen příjemného cestování, ale zároveň i obsluhy vlaku, proběhlo v Břeclavi na začátku března dvoudenní výběrové řízení na posádky, které budou tyto moderní a na naše poměry luxusní vlaky Českých drah doprovázet. »

Krokodýl nabitý technikou testuje evropský zabezpečovač ETCS L2Krokodýl nabitý technikou testuje evropský zabezpečovač ETCS L2

13.3.2014 - Na kolejích se objevila unikátní měřicí souprava, která může přezkušovat evropský vlakový zabezpečovač i další technologie. Měřicí motorový vůz vznikl zásadní přestavbou z někdejšího stroje 851.026-5 Českých drah. První únorovou sobotu se s rovněž přestavěným konferenčním či doprovodným vozem představil v plné slávě novinářům. »

Na nádraží v Havlíčkově Brodě budují důstojné zázemí pro drážní hasičeNa nádraží v Havlíčkově Brodě budují důstojné zázemí pro drážní hasiče

27.2.2014 - Dnes se podíváme do stanice Havlíčkův Brod, kde nedávno vznikla hasičská stanice. Takřka ve středu republiky, v Kraji Vysočina, je druhým rokem k dispozici železniční drážní záchranka, která v případě potřeby vyjíždí i do sousedních krajů. Ač drážní hasiči náleží do působnosti manažera infrastruktury, tedy SŽDC, zasahují ponejvíce u případů, které jsou spojeny s národním dopravcem – společností České dráhy. »

Česká řada 380 získává v Maďarsku pevnou půdu pod nohama Česká řada 380 získává v Maďarsku pevnou půdu pod nohama

13.2.2014 - Technicko-bezpečnostní zkoušky lokomotiv Českých drah řady 380 v Maďarsku úspěšně pokračují. Na konci ledna testy absolvovaly stroje čísel 380.003 a 380.014. Do konce února ale mají projít schvalovacím procesem další kusy vozidel řady, aby mohly být v budoucnu nasazeny v pravidelném provozu na mezinárodní vlaky EuroCity. Maďarští strojvedoucí byli s naší nejmodernější elektrickou lokomotivou spokojeni. »

Zabezpečovač MIREL verze 04: konec tvrdých a bezdůvodných zastavení?Zabezpečovač MIREL verze 04: konec tvrdých a bezdůvodných zastavení?

30.1.2014 - Vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 od slovenského výrobce HMH Bratislava dobře znají i čeští strojvedoucí. Je instalován mimo jiné na strojích řady 380, disponují jím bratislavské Gorily řady 350 a také rakouské Taurusy 1216.2. Všechny zmíněné řady strojvůdci ČD pravidelně sedlají. A se stejnou pravidelností bojují se záludnostmi, které jim MIREL připravuje, zejména na zhlaví stanic. Nová verze MIREL 04 by měla některé problémy odstranit. »

Jak vypadá všední den strojvedoucího na stanovišti v Pendolinu Jak vypadá všední den strojvedoucího na stanovišti v Pendolinu

15.1.2014 - Žádný pracovní den strojvedoucího není stejný jako ten druhý. Kvůli stavu vozidla, situaci na trati, počasí, ale i psychickému stresu z mimořádností. Strávili jsme jeden den se strojvedoucím Michalem Kučerou, kterého můžete občas vidět na stanovišti Pendolina na trase Ostrava – Praha – Plzeň – Cheb – Františkovy Lázně. Stejně jako většinu jeho kolegů ho práce baví a inspiruje. »

Kolegové z Vídně se zacvičili na řadě 380Kolegové z Vídně se zacvičili na řadě 380

19.12.2013 - Od neděle 15. prosince jezdí lokomotivy řady 380 v pravidelném provozu také do Rakouska. České dráhy je nasazují na spojích EuroCity na trase Praha – Vídeň – Wiener Neustadt. Ještě před zahájením tohoto režimu musela zhruba sedmdesátka rakouských strojvedoucích absolvovat školení, aby mohli moderní české stroje vůbec vést. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika