Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Dopravu ve Vídni zkvalitní čtvrtá řada pantografůDopravu ve Vídni zkvalitní čtvrtá řada pantografů

6.5.2015 - Do Vídně brzy zamíří už čtvrtá generace elektrických jednotek, které jsou využívané v systému S-Bahn. Půjde o soupravy z rodiny Desiro ML společnosti Siemens označené rakouskými železnicemi obchodní značkou ÖBB cityjet. První jednotka byla slavnostně představena v listopadu 2014 a od letošního konce roku mají být první z nich v pravidelném provozu s cestujícími. »

Poláci zaškolují strojvedoucí na speciálních trenažerechPoláci zaškolují strojvedoucí na speciálních trenažerech

30.4.2015 - Polský železniční dopravce PKP Intercity začal v dubnu s ostrým provozem dvou trenažérů pro strojvedoucí, které jsou umístěny ve varšavském depu Olszynka Grochowska. První z nich je věrnou kopií stanoviště polského provedení elektrické lokomotivy řady EU 44, která se v Polsku nazývá Husarz, druhý simulátor je upraven jako zmodernizovaná rychlíková lokomotiva typu EP 09. Každý strojvedoucí této firmy bude muset na jednom z trenažérů absolvovat jednou za rok tříhodinové školení. »

Regionální dopravě v Německu pomohou miliardové investice do vozůRegionální dopravě v Německu pomohou miliardové investice do vozů

22.4.2015 - Velké výdaje, ale také mnoho problémů a kritiky. Tak se dá popsat aktuální situace u Deutsche Bahn AG v oblasti obnovy vozidlového parku. Na jedné straně se řeší potíže s pozdě převzatými a s prodlevou uváděnými vagony a lokomotivami do provozu, současně se ale největší železniční společnost Německa nachází uprostřed fáze největších investic do vozů pro osobní dopravu. »

Ptakopysk po polsku: Otestovali jsme Pendolino PKP ICPtakopysk po polsku: Otestovali jsme Pendolino PKP IC

9.4.2015 - V polovině loňského prosince se začala psát další železniční epocha Polska. Do rutinního provozu vstoupily nové jednotky Pendolino řady 2 370, kterým se přezdívá podle prodlouženého čela Dziobak (česky Ptakopysk). Zahájení provozu sice provázely technické problémy, ty se ale ve většině případů podařilo vyřešit. Nejnovější vlaky PKP Intercity mohou sice jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině, infrastruktura však povoluje rychlosti podstatně nižší. Dvoustovkou mohou svištět jen na několika desítkách kilometrů mezi Katovicemi a Varšavou. »

Maďaři nakoupili posily od rakouských drah pro MiskolcMaďaři nakoupili posily od rakouských drah pro Miskolc

8.4.2015 - Na tratích okolo Miskolce na severovýchodě Maďarska se dosud jezdilo v nechvalně známých nejstarších vagonech, jaké zdejší dráhy MÁV-Start měly k dispozici. K cestování v 21. století již nedůstojné, bezmála muzeální exponáty brázdily koleje na sever a východ od Miskolce. Teď to ale vypadá, že už se konečně i tam blýská na lepší časy. »

Smělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 letSmělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 let

25.3.2015 - Zajímavé postřehy k rozvoji železnice nabízí nedávno schválený plán na „Financování a další rozvoj železniční infrastruktury“ (FABI) ve Švýcarsku. Jeho realizací byl pověřen Spolkový úřad pro dopravu (BAV). Na konci roku 2014 předložil první detailní koncepci s výhledem až do roku 2025. Co tedy čeká zákazníky SBB v následujících deseti letech? »

Pád mostu na Südbahn zastavil spoje mezi Vídní a Grazem Pád mostu na Südbahn zastavil spoje mezi Vídní a Grazem

18.3.2015 - Stačilo údajně jen několik desítek sekund a malé rakouské městečko Frohnleiten mohlo být citováno médii stejně jako před lety severomoravská Studénka. Tolik nebo spíše tak málo času uplynulo od chvíle, kdy v sobotu 21. února projížděl pod právě rekonstruovaným mostem na dálnici S35 poslední vlak, načež se celá konstrukce sesula a zasypala 800 tunami železa, oceli a suti hlavní dvoukolejnou trať mezi dvěma největšími rakouskými městy – Grazem a Vídní. »

Naklápění jednotkám ICE-T vrátí oprava v NorimberkuNaklápění jednotkám ICE-T vrátí oprava v Norimberku

11.3.2015 - Je to už bezmála čtvrtstoletí, kdy v Německu poprvé vyjely do provozu s cestujícími vysokorychlostní soupravy InterCityExpress (ICE). Jednotky první generace začaly pasažéry vozit na nově budovaných tratích v roce 1991. Brzy se začalo uvažovat, jak zvýšit rychlost i na starších tratích s horskými úseky plnými oblouků, a to pokud možno bez enormních investic. Mělo se tak stát prostřednictvím jednotek s naklápěcí technikou. Bylo to ale šťastné řešení? »

Pomohou evropské noční dopravě v budoucnu dotace?Pomohou evropské noční dopravě v budoucnu dotace?

26.2.2015 - Budoucnost noční železniční dopravy v Evropě je značně nejistá. Počet nočních spojů na starém kontinentu klesá už od 90. let minulého století. Mohou za to především společenské a ekonomické změny, nástup nízkonákladových leteckých společnosti, rozvoj dálniční sítě, otevření mnoha vysokorychlostních tratí a také významné zkrácení cestovních časů. Zatím poslední ranou nejen této službě je nedávné otevření dopravního trhu dálkovým autobusům v Německu. »

Lůžkové vozy pro Brity přijdou na sto milionů liberLůžkové vozy pro Brity přijdou na sto milionů liber

25.2.2015 - Jsou oblíbené a mají dlouholetou tradici. Nyní speciální noční vlaky spojující Londýn s mnoha skotskými městy čeká kompletní obnova. Nový provozovatel těchto spojů, známých pod označením Caledonian Sleeper, objednal 72 nových lůžkových vozů v hodnotě 100 milionů liber. Na tuto investici přispěje skotská vláda šedesáti procenty sumy a vozy by se v provozu měly objevit do konce roku 2018. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika