Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Marek Binko: Investice do našich tratí přizpůsobíme přáním zákazníkůMarek Binko: Investice do našich tratí přizpůsobíme přáním zákazníků

22.1.2014 - Česká železniční infrastruktura zahrnuje široké spektrum od skomírajících lokálek až po modernizované koridory a kapacitou vyčerpané příměstské tratě. Patří sem i záměry na stavbu Rychlých spojení nebo radikální změny trakční soustavy. Řada investic SŽDC je podmíněna rozhodnutími Evropské komise. Nově se bude více přihlížet k potřebám dopravců. »

Michal Novotný: Železniční exponáty přesuneme na Masarykovo nádražíMichal Novotný: Železniční exponáty přesuneme na Masarykovo nádraží

9.1.2014 - Ne každé staré vozidlo má smysl zachraňovat. Na každou smysluplnou záchranu se také nepodaří sehnat finance nebo kapacity. I přesto jsou sbírky Národního technického muzea velmi cenné a nadále se rozrůstají. Z těch relativně moderních trakcí sem v budoucnu přibydou například Laminátky nebo Brejlovci. »

Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka Michal Štěpán: Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka

19.12.2013 - Jako člověk z nejvyššího vedení Českých drah musí Michal Štěpán řešit prakticky všechny činnosti úseku, který řídí. Ze systémového, ale i operativního hlediska. Do jeho pravomocí patří vyjednávání o jízdním řádu, otázky gastronomického servisu ve vlacích, rozhodování o vlastnostech modernizovaných vozů, marketing a komunikace zaměstnanců s cestujícími i mnohé další. »

Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky

5.12.2013 - Zdeněk Žák jistě patří mezi nejvýraznější tváře současné vlády. Jako ministr vystupuje často v médiích a nebojí se prezentovat své vyhraněné názory na dopravní politiku. V rámci své personální politiky prosadil i obměnu managementu Českých drah s tím, že se podle něj musí do funkcí vrátit opravdoví odborníci. »

Daniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parkuDaniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parku

21.11.2013 - Nakupovat nové vlaky, pokračovat v modernizaci stávajících a přitom ušetřit. Odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky má přinést nová koncepce obnovy vozidlového parku Českých drah. Výhled do příštích let počítá s poměrně výrazným omlazením vozidel, musí však čelit i několika faktorům, které jsou do budoucna velkou neznámou. »

Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018Jan Ilík: Modernizace koridorů a uzlů potrvá do roku 2018

14.11.2013 - V nejbližších letech bude železnice slušnou alternativou pro ty, kteří cestovat nebo přepravovat zboží vlakem musí nebo chtějí. Po roce 2025 ale musíme dobudovat železnici i pro ty, kteří její služby využít sice mohou, ale asi by je to zatím z různých důvodů nenapadlo. Tak to aspoň vidí Jan Ilík, přední odborník ministerstva dopravy, který se zúčastnil konference Českých drah v Jeseníku. »

Josef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhyJosef Bernard: Úspěch v Německu nám otevírá dveře na západní trhy

24.10.2013 - Škoda Transportation zažívá dobrý rok. Její elektrická lokomotiva 109 E získala klíčový certifikát a začíná jezdit i v zahraničí. Mezi nejdůležitější uzavřené obchody bezesporu patří dodávky pro Deutsche Bahn, kterým český výrobce dokázal, že se umí prosadit i na západních trzích. Skutečnost, že Škodovka investuje do výzkumu a vývoje miliardy korun, se vyplatila. »

Ludvík Urbana: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhuLudvík Urban: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhu

26.9.2013 - Na jedné straně moderní RegioSharky, na druhé technicky zastaralé pantografové jednotky a osobní vozy. I tak vypadá vozidlový park Českých drah v regionální dopravě na Zlínsku. Další modernizace naráží na nedostatek peněz, ale pravdou také je, že vyjednávání s krajem o financování probíhají ve srovnání s jinými částmi republiky prakticky bez problémů. »

Dalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužováníDalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužování

12.9.2013 - Když si chce rodina koupit do bytu drahou televizi, musí na ni nejdříve mít. Stejný princip by se měl podle nového generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného použít i u nákupu nových vozidel. V procesu modernizace vozidlového parku sice chce pokračovat, ale s přihlédnutím k problému vysokého zadlužení společnosti a s vyšším zapojením odbornosti při rozhodování. »

Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržetJiří Ješeta: Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržet

8.8.2013 - Léto je pro řadu z nás dobou dovolených a odpočinku. Ne tak pro ředitele Odboru dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiřího Ješetu, který se svým týmem finišuje s návrhem nového jízdního řádu. Přestože je do prosince zdánlivě dost času, již nyní se rozhoduje o dálkových a mezistátních spojích, systému taktové dopravy a nasazení konkrétních vozů a lokomotiv. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika