Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Rekonstrukci okruhu urychlil speciální stroj
30.11.2020 - Zákazníkům Výzkumného Ústavu Železničního bude od poloviny listopadu opět sloužit malý okruh Zkušebního centra VUZ Velim. Zavřený byl kvůli generální rekonstrukci dvou třetin své délky. Na zakázce se podílel i bezmála kilometr dlouhý, unikátní stavební stroj. Administrativu týkající se rekonstrukce měl na starosti tým pod vedením Davida Eflera (na snímku). »
Ergonomie: Neviditelný průvodce pohodlným cestováním
27.11.2020 - K nástupišti přijede vlak, nastoupíte, pohodlně se usadíte, uspořádáte si stoleček a područky, rozsvítíte čtecí lampičku, opřete nohy o podnožky a čekáte, až se vlak rozjede. Aby tohle bylo možné, musel někdo vůz vyrobit a na jeho návrhu zapracovat i specialista na ergonomii. Právě on zajistil, aby výška schodů byla pohodlná pro nástup i výstup, aby ze sedačky nebolela záda, područky, stoleček a podnožky byly v ideální výšce cestujícího a abyste ke stropní lampičce nemuseli šplhat po žebříku. Ergonomie je široká věda a uplatňuje se i ve veřejné dopravě. Díky společnosti Siemens Mobility jsme nahlédli ostříleným ergonomům přímo pod pokličku. »
ČD nepodceňují očistu interiéru vozů
26.11.2020 - V souvislosti s aktuální epidemiologickou situací České dráhy přijaly řadu opatření, jejichž cílem je zabránit šíření onemocnění COVID-19. Dopravce intenzivně čistí a dezinfikuje všechny vlaky, cestující zároveň žádá o nákup jízdenek přednostně pomocí online kanálů. »
Ejpovický tunel otestován na dvoustovku
25.11.2020 - V Ejpovickém tunelu mezi Plzní a Rokycany se uskutečnila série zkušebních jízd rychlostí 200 km/h. Jejich hlavním cílem bylo získat praktické poznatky o chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti. Jízdám předcházela měření diagnostickými prostředky a provedená Technicko-bezpečnostní zkouška. »
České dráhy uspěly v soutěži TOP Zaměstnavatel
24.11.2020 - Personalisté z úspěšných tuzemských firem se 1. října setkali v rámci předávání prestižních cen soutěže TOP Zaměstnavatel, aby převzali ocenění pro nejlepší zaměstnavatele v Praze. České dráhy se této soutěže účastnily poprvé a hned získaly ocenění. Spolu se společností ČEZ a Komerční banka v kategorii nad 5 000 zaměstnanců se umístily v trojici nejlepších, a to na 2. místě. »
ČD pomáhají s trasováním nakažených koronavirem
23.11.2020 - Zaměstnanci Českých drah, ale i další lidé ze Skupiny ČD prošli v říjnu online školením pro trasování. Poté se více než padesátka proškolených zaměstnanců aktivně zapojila do trasování kontaktů v rámci Chytré karantény. ČD spolupracují s ministerstvem zdravotnictví, které zároveň poskytuje odborné vedení a přenos informací prostřednictvím svého systému. »
Prátr ozdobí Rakousko v měřítku 1:87
6.11.2020 - Vídeňský Prátr má další atrakci. Tentokrát s českou stopou. Vyrostlo tu obří Království železnic, obdoba toho českého, které je možné navštívit na pražském Andělu. Za projektem stojí stejní lidé. Na návštěvníky zatím čeká železniční model Vídně, další oblasti Rakouska ale budou postupně přibývat. V případě modelu Vídně jde o největší městský model na světě. »
Do Vídně pojedou vlaky dvoustovkou
5.11.2020 - Rakouské dráhy ÖBB připravují velkou modernizaci trati mezi metropolí našich jižních sousedů a moravsko--rakouskou hranicí. Po modernizované Nordbahn se v budoucnu bude jezdit až 200 km/h a cesta mezi Břeclaví a vídeňským hlavním nádražím by neměla zabrat víc než tři čtvrtě hodiny. »
Tunel Březno získá špičkový zabezpečovací systém
4.11.2020 - Březenský tunel na trati Lužná u Rakovníka – Chomutov získá kompletně nové zabezpečení portálů. Druhý nejdelší železniční tunel v republice osadí nejmodernějšími zabezpečovacími technologiemi dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika jako dodavatel zákazníka AŽD, který zakázku vysoutěžil u Správy železnic. »
ČD - Telematika dovybavuje lokomotivy systémem ETCS
3.11.2020 - Ve ZC Velim Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) se úspěšně testovaly lokomotivy dodatečně vybavené palubní jednotkou Evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Jedná se o lokomotivy řady 163 a 363, které aktuálně slouží u ČD Cargo. Vedoucím konsorcia, jež má tzv. retrofit na starosti, je ČD - Telematika. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »