Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Stadler dodá Norům nové dálkové vlaky
27.4.2023 - Norská půjčovna vlaků Norske tog a výrobce Stadler podepsaly začátkem března smlouvu na výrobu a dodávku 17 vlaků FLIRT Nordic Express. Součástí kontaktu je opce až na 83 dalších kusů. S novými jednotkami se počítá pro potřeby dálkové přepravy po celém Norsku od roku 2026.
Dieselové vlaky ve Westerwaldu ustoupí bateriovým
31.3.2023 - Společnost Siemens Mobility uspěla ve výběrovém řízení dopravce Hessische Landesbahn (HLB) na dodávku nových dvouzdrojových elektrických trakčních jednotek. Dodá tři dvouvozové bateriové vlaky Mireo Plus B pro tratě v Horním a Dolním Westerwaldu v Hesensku. Jedná se o pilotní železniční projekt bezemisní mobility HLB.
Ukrajina s Rumunskem obnovily železniční hraniční přechod
30.3.2023 - Znovuvybudování přeshraničního železničního spojení bývá velkou událostí kdekoliv v Evropě. Trať mezi ukrajinským Rachovem a rumunským Valea Vișeului byla bez provozu dlouhých sedmnáct let, nyní se však stane vítanou alternativní spojnicí pro zemi bezdůvodně napadenou Ruskem s Evropskou unií. Kromě nákladní dopravy jsou zde zpočátku zavedeny také dva páry osobních vlaků denně, přestup kvůli změně rozchodu je prováděn ve Valea Vișeului.
Jízdenka za 49 eur odstartuje v květnu
28.3.2023 - Nástupce superlevné devítieurové jízdenky v Německu by měl začít platit od května. Zavedení nové cenově dostupné neomezené jízdenky na městskou a regionální veřejnou dopravu odsouhlasili na konci ledna na jednání pracovní skupiny zástupci federální a zemské vlády. Stát bude 49 eur na měsíc a v předprodejích by se lístky prvně měly objevit 3. dubna. Vše ale ještě musí schválit Spolková rada a Německý spolkový sněm.
DB Regio cestujícím ukáže obsazenost vagonů u svých spojů
2.3.2023 - Německý dopravce DB Regio přichází s novinkou, která by měla zjednodušit cestujícím jízdu a zároveň urychlit provoz vlaků a eliminovat jejich zpoždění. Zavádí zobrazování informací o obsazenosti jednotlivých spojů na regionálních tratích. Díky tomu se lidé snadno dozvědí, jak zaplněné jsou jednotlivé vozy a kam nejlépe nastoupit, aby si mohli sednout. Zkrátit by se díky tomu měl i pobyt souprav ve stanicích.