Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

5.9.2023 – autor: PETR SLONEK

Jak nejlépe bojovat na železnici se zpožděním? Deutsche Bahn (DB) už možná našly recept. Pomoci má zapojení umělé inteligence (AI) do řízení dopravy. Tím by se měla zajistit rychlejší reakce na mimořádnosti a zároveň i méně zpoždění. Podle představitelů DB se v loňském roce na městské a příměstské železnici S-Bahn ve Stuttgartu, Mnichově a v regionu Rýn-Mohan tímto způsobem podařilo předejít celkem 58 000 minutám zpoždění.

DB nasadily na boj se zpožděním vlaků umělou inteligenci

Německý národní dopravce zatím podporu umělé inteligence využívá k odbavování vlaků S-Bahn ve Stuttgartu, Mnichově a v integrovaném dopravním systému Rýn-Mohan v okolí Frankfurtu nad Mohanem, Wiesbadenu, Mohuče a Darmstadtu. Ve druhé polovině letošního roku má AI podporovat řízení městské a příměstské železnice S-Bahn v Berlíně a od příštího roku i v Hamburku. Jen pro letošek DB předpokládají, že díky zapojení umělé inteligence se v Německu podaří předejít 90 000 minutám zpoždění.
„S umělou inteligencí zajišťujeme zákazníkům více přesnosti a spolehlivosti jednotlivých spojů. Nástroj AI zároveň usnadňuje práci našim dispečerům. Takto se krok za krokem propracováváme k celostátnímu jízdnímu řádu v reálném čase,“ zdůraznila členka představenstva DB pro digitalizaci a technologie Daniela Gerd tom Markottenová. 
Kromě uzavřeného železničního systému S-Bahn, který funguje odděleně od ostatní železniční dopravy na samostatném drážním tělese, testují DB v současnosti umělou inteligenci na trati mezi Elmshornem a ostrovem Sylt. V tomto úseku funguje AI poprvé mimo uzavřený systém S-Bahn, musí se tak vypořádat se smíšenou dopravou, tedy nákladní, regionální a dálkovou. Pokud zkoušky dopadnou úspěšně, bude v dalším kroku nasazena na značně vytíženou trasu mezi Mannheimem a Basilejí.
DB k podpoře řízení dopravy používají vlastní nástroj umělé inteligence, jenž v reálném čase propočítává různé varianty řešení dopravních situací. Takto vypracované návrhy pak umožní dispečerům rychleji zasáhnout, a zamezit tomu, aby ostatní vlaky musely zpomalovat a zastavovat v případě, že jiná souprava blokuje daný úsek trati. AI díky tomu zajišťuje větší přesnost a pomáhá vytvářet větší kapacitu na kolejích, neboť dokáže lépe využít stávající infrastrukturu. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB Přes Brenner začaly mezi Německem a Itálií jezdit nové railjety ÖBB

29.5.2024 - Cestující v Rakousku mohou od začátku dubna využívat na mezinárodní trase z Mnichova přes Brennerský průsmyk do italské Boloni novou generaci komfortních vlaků railjet ÖBB. Slavnostní premiéru měla jednotka v pátek 5. dubna na… »

ZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostouZSSK má novou kolektivní smlouvu, mzdy díky ní výrazně porostou

28.5.2024 - Vedení Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) se zástupci třinácti odborových centrál podepsalo prodloužení kolektivní smlouvy na roky 2024 až 2028. Přinést má zvýšení mezd, lepší pracovní podmínky a spravedlivější… »

V Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus BV Německu prvně vyjely bateriové vlaky Mireo Plus B

24.5.2024 - Ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa začaly počátkem dubna v provozním souboru Ortenau vozit cestující čtyři zcela nové bateriové jednotky Mireo Plus B od výrobce Siemens Mobility. Jedná se o vůbec první… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika