Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Zlomené nosy se vydaly na poslední jízdu
30.1.2024 - Lokomotivy přezdívané pro svůj charakteristický vzhled jako Nez cassé neboli Zlomený nos definitivně končí u nizozemských státních drah NS. Při této příležitosti zorganizoval spolek železničních fanoušků Stichting NVBS-Excursies spolu s NS International a s DB speciální rozlučkovou jízdu a výstavu lokomotiv řady 1700 různých dopravců.
Po korutanské části Koralmbahn už jezdí vlaky
28.1.2024 - Po zhruba šestadvaceti letech výstavby Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) začátkem prosince uvedly do běžného provozu s cestujícími první část dráhy Koralmbahn mezi stanicemi Klagenfurt a St. Paul im Lavanttal v Korutanech. Regionální vlaky zatím mohou projíždět po 50 kilometrech nové trati. Kompletně bude tato největší dopravní stavba v zemi hotová na konci roku 2025.
Berlín s Paříží opět propojil přímý noční vlakový spoj
27.1.2024 - Po devíti letech vyjel první přímý noční vlak mezi Berlínem, Bruselem a Paříží, tvořený staršími vozy Nightjet ÖBB. Původní spoj byl zrušen v roce 2014. Linka zatím jezdí třikrát týdně, od podzimu 2024 bude v provozu denně. Provozují ji společně Deutsche Bahn (DB), rakouské ÖBB, francouzské SNCF a belgický dopravce NMBS/SNCB.
Slováci vylepšili svůj vozový park
2.1.2024 - Cestující na středním a východním Slovensku se mohou v regionální dopravě těšit na pohodlnější a komfortnější jízdu. Národní dopravce, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), nedávno dokončil rozsáhlou obnovu osobních vozů. Jde o modernizaci pětatřiceti starších vozů řad Bdt a také o dodávku sedmnácti zcela nových Bdmpz. Díky tomu ZSSK získal celkem dvaapadesát moderních vozů.
Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024
28.12.2023 - Švýcarské dráhy SBB připustily, že opravy Gotthardského úpatního železničního tunelu, které jsou nutné po nedávném vykolejení nákladního vlaku, potrvají déle, než se původně očekávalo. Podle nejnovějších prognóz by měly skončit až v září příštího roku.