Železničář / Zahraničí / Cargounit si pořídí nové Vectrony a Smartrony
Cargounit si pořídí nové Vectrony a Smartrony
25.4.2024 – autor: PETR SLONEK
Výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility uzavřel významnou smlouvu s přední polskou nezávislou leasingovou společností Cargounit zaměřenou na posílení železniční dopravy v regionu. Jedná se o pořízení až 100 lokomotiv Vectron MS, z nichž 30 strojů už bylo závazně objednáno. Současně podepsal i kontrakt na deset elektrických střídavých lokomotiv Smartron. První dodávky jsou plánovány na rok 2025.
Jak zdůraznili zástupci firmy Cargounit, jde o největší rámcovou smlouvu na vícesystémové lokomotivy na polském trhu. Vectrony a Smartrony jsou moderní vozidla, která umožňují realizaci široké škály přepravních úkolů po celé Evropě, a to i v intermodálním segmentu. Jejich modulární konstrukce umožňuje snadné přizpůsobení požadavkům použití a jízdním vlastnostem v různých zemích.
Cargounit je v současnosti největším zákazníkem v Polsku, který vlastní lokomotivy z produkce Siemens Mobility. Obě firmy spolupracují od roku 2018, kdy byl zakoupen první Vectron MS, a díky poslední závazné objednávce bude ve vozovém parku firmy Cargounit už 66 lokomotiv Vectron a 18 Smartronů.
Nahradí stará vozidla
Podle generálního ředitele společnosti Cargounit Łukasze Boroně podpis smluv se společností Siemens Mobility představuje pro Cargounit důležitý milník v uskutečňování strategie modernizace parku lokomotiv pro nákladní a osobní dopravu v Polsku a dalších zemích střední a východní Evropy. „V uplynulých třech letech jsme výrazně překročili naše původní cíle v oblasti nákupu a poskytování nejmodernějších lokomotiv, včetně vícesystémových, pro zákazníky v Polsku. V následujících letech chceme pokračovat v nahrazování starších hnacích vozidel vysoce spolehlivými nízkoemisními stroji. To je v souladu se strategií společnosti Cargounit a železničních provozovatelů, jejímž cílem je zvýšit udržitelnost v železničním sektoru,“ řekl Boroń.
„Nové objednávky potvrzují důvěru společnosti v jednu z nejmodernějších a nejekologičtějších univerzálních lokomotiv, která je dnes na evropském trhu k dispozici,“ uvedl šéf divize kolejových vozidel Siemens Mobility Albrecht Neumann.
Vícesystémové lokomotivy Vectron pro Cargounit mají výkon 6,4 MW při střídavém napájení, respektive 6 MW při stejnosměrném napájení, jsou vybaveny jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, který odpovídá aktuálním specifikacím Baseline 3. Jejich provoz je plánován v Polsku, Německu, Rakousku, České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Nizozemsku, Rumunsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Itálii, Bulharsku a Belgii. Lokomotivy Smartron budou provozovány v Německu, Bulharsku nebo Rumunsku.
Společnost Siemens Mobility doposud prodala více než 2 400 lokomotiv typu Vectron 97 zákazníkům v šestnácti zemích a jsou schváleny pro provoz ve 20 evropských zemích. V České republice bylo dosud závazně objednáno více než 140 lokomotiv Vectron MS a Vectron AC s DPM (pomocný dieselový modul).
Další články této rubriky
Alstom vyrobí jednotky pro kolínský S-Bahn
19.9.2024 - Společnost Alstom vyhrála zakázku na dodávku 90 příměstských jednotek Adessia Stream. Vlaky si objednaly místní dopravní svazy go.Rheinland a Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) a nasadí je na spoje v síti S-Bahn v okolí Kolína nad… »
Stadler dodá 50 jednotek Flirt pro Varšavu a okolí
26.8.2024 - Polský regionální dopravce Koleje Mazowieckie a výrobce kolejových vozidel Stadler podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku až 50 nízkopodlažních jednotek Flirt. Vyjedou na příměstské spoje v Mazovském vojvodství, kde zlepší… »
Gotthardský úpatní tunel se plně zprovozní na začátku září
22.8.2024 - Plný provoz v Gotthardském úpatním tunelu by se měl obnovit na podzim. SBB předpokládají, že se pro osobní i nákladní vlaky otevře 2. září. Dokončeny byly všechny opravy této nejdelší železniční stavby na světě, nyní… »