Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

26.3.2024 – autor: PETR SLONEK

Švýcarské spolkové dráhy (SBB) potvrdily objednávku dalších pěti vysokorychlostních vlaků řady RABe 501 známých pod obchodních značkou Giruno s maximální rychlostí 250 km/h od firmy Stadler Rail. Chtějí tak podpořit rozšíření svých služeb v rámci cestování po železnici do Itálie.

SBB objednaly dalších pět rychlovlaků Giruno pro spoje do Itálie

SBB k nákupu využily opce k původnímu kontraktu na celkem 41 vlaků, který s výrobcem uzavřely v roce 2014. Dopravce si z této rámcové smlouvy objednal prvních 29 vlaků, jejichž dodávka byla dokončena v roce 2021. Tyto jednotky nyní jezdí z Basileje, respektive Curychu do Lugana, Milána a dále do Janova, Boloně a Benátek. Dalších sedm vlaků si SBB objednaly v roce 2022, s dodávkami by se mělo začít letos a od roku 2026 budou jezdit přes Basilej do Německa.
Podle zástupců SBB poptávka po cestování do Itálie v posledních letech neustále roste, proto se společně s italským dopravcem Trenitalia Švýcaři rozhodli dál rozšířit nabídku spojů, zejména přes Gotthard. „Giruno je výsledkem naší dlouhodobé a úspěšné spolupráce s SBB,“ řekl výkonný viceprezident pro marketing a prodej ve společnosti Stadler Ansgar Brockmeyer.
Stejně jako 29 vlaků Giruno z první série se i tyto vlaky budou kompletně vyrábět ve výrobním závodě ve švýcarském Bussnangu. Hodnota kontraktu činí 191,4 milionu USD. Jejich dokončení se očekává nejpozději do roku 2025. V případě Giruna se jedná se o vůbec první vysokorychlostní vlak v Evropě, který byl navržen jako plně bezbariérový. Na jeho vývoji se pracovalo i v ČR.
Vícesystémové jedenáctivozové vlaky o délce 202 metrů nabízejí 810 míst k sezení. Jezdit mohou ve zdvojené trakci. Vybaveny jsou nastavitelným nízkopodlažním vstupním systémem, který odpovídá různým výškám plošin ve Švýcarsku, Rakousku a Itálii (550 mm) a Německu (760 mm). Nabízejí dvojnásobný počet míst pro vozíčkáře a bezbariérově přístupné toalety zvlášť pro ženy a muže. Jsou vybaveny palubní wi-fi, zásuvkami, policemi a LED osvětlením. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Cargounit si pořídí nové Vectrony a SmartronyCargounit si pořídí nové Vectrony a Smartrony

25.4.2024 - Výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility uzavřel významnou smlouvu s přední polskou nezávislou leasingovou společností Cargounit zaměřenou na posílení železniční dopravy v regionu. Jedná se o pořízení až 100 lokomotiv Vectron… »

Stadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicímStadler uspěl v Arábii, dodá až 20 vlaků saúdskoarabským železnicím

27.3.2024 - Stadler dodá státním saúdskoarabským železnicím (SAR) minimálně 10 dieselelektrických jednotek z rodiny Next Generation. Součástí smlouvy, kterou společnost podepsala v únoru, je také desetiletá údržba vozidel a opce na… »

Na Slovensku vyjely patrové jednotky KISSNa Slovensku vyjely patrové jednotky KISS

24.3.2024 - Cestující na Slovensku začali v únoru využívat nové patrové elektrické jednotky KISS od společnosti Stadler Rail. Železniční společnost Slovensko (ZSSK) objednala v roce 2020 čtyři šestivozové vlaky za bezmála 77 milionů eur,… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika