Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Jan Kučera: Netrestáme, jen chceme přijít na to, co se skutečně stalo
23.1.2024 - O pracovní setkání se zaměstnanci Drážní inspekce patrně nikdo z provozu příliš nestojí – děje se tak totiž u mimořádných událostí či v jejich důsledku. Pro bezpečnost na dráze je však jejich práce nezbytná, na základě zjištěných příčin a okolností se snaží přijít s takovými doporučeními, aby se podařilo systémové problémy eliminovat. „Abychom se ale z chyb mohli poučit, musíme se dozvědět, co se stalo,“ upozorňuje generální inspektor Jan Kučera.
Jakub Goliáš: Je těžké plánovat obnovu vozidel, když není jasná elektrifikace tratí
20.12.2023 - Středočeský kraj čekají v nejbližších letech v železniční dopravě velké věci. Z těch pozitivních například výrazná obnova vozového parku Českých drah, výzvou naopak bude nutnost vyrovnat se s některými infrastrukturními zapeklitostmi. Jak složité to je nebo jak probíhá příprava na velké výběrové řízení elektrické trakce směrované ke konci desetiletí, vysvětluje oblastní obchodní ředitel OCO Střed Českých drah Jakub Goliáš.
Tomáš Mohr: Myslím, že strojvedoucí ETCS nakonec ocení
21.11.2023 - Tvář vozového parku hnacích vozidel ČD se v posledních letech zásadně mění. A bude se proměňovat ještě více. S postupným zaváděním vlakového zabezpečovače ETCS se rozloučíme s řadou ikonických strojů, jak ale poznamenává ředitel Odboru provozu osobní dopravy ČD Tomáš Mohr, benefity jasně převažují. A to i přesto, že například u dieselových traťových lokomotiv není hledání moderních nástupců současných opor vozby vůbec jednoduché.
Petr Borecký: Perspektivní železniční tratě bychom měli elektrifikovat co nejdříve
23.10.2023 - Železniční doprava na území Středočeského kraje má natolik specifický charakter, že těžko snese republikové srovnání. Vysoké počty přepravených cestujících a nízké intervaly na hlavních tratích se kryjí infrastrukturou na hraně možností. Středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký upozorňuje, že potrvá roky, než se nejzásadnější problémy podaří vyřešit. „Přes Prahu už bez Nového spojení II nebo mostu na Výtoni nedostaneme nic navíc,“ říká. Co tedy kraj dělá pro to, aby železnice fungovala co nejlépe? A jak to vypadá s tratí na Kladno?
Zbyněk Rederer: Dráha během mé kariéry urazila obrovský kus cesty
26.9.2023 - Končící ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer je zářným příkladem člověka osudově spjatého se železnicí. Pro dráhu se rozhodl již na základní škole, po studiu na ni nastoupil a zůstal jí věrný po více než čtyři dekády, které v různých pozicích zasvětil převážně péči o techniku a provozuschopnost drážních vozidel. V rozhovoru se vrací nejen ke své bohaté kariéře, ale nastiňuje i budoucí dění, jež hodlá zvenčí nadále sledovat. „Budu odcházet s dobrými pocity a na dráhu určitě nezanevřu,“ ubezpečuje.