Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Oldřich Sládek: Železnice reálně přispívá k ekologizaci dopravy
23.6.2023 - Kvalitu železniční dopravy často poměřujeme jako její uživatelé optikou osobní dopravy, už méně si ale uvědomujeme, jaký přínos pro nás má železniční doprava nákladní. Problémem je, že její největší výhody nejsou vidět – nevidíme emise, které se díky ní podařilo nevyprodukovat, nevidíme celkový objem kamionů, jenž díky ní nevyjel na silnice… A možná i proto na její přínos trochu zapomínáme. Změnit se to dlouhodobě snaží Sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD, jehož výkonným ředitelem je Oldřich Sládek. „Dokud nebudeme více řešit propustnost tratí, těžko změníme, že má kamion navrch,“ upozorňuje.
Michal Kraus: Chceme zrychlit a zjednodušit údržbu našich vozidel
24.5.2023 - Kdy budeme znát definitivní podobu restrukturalizace opravárenství uvnitř společnosti České dráhy a jaké jsou v této oblasti nejbližší plány? Má vedení dopravce už jasno o podobě servisu? Vybudují se také nové opravárenské haly? A budeme mít dostatek odpovědných zaměstnanců? Nejen na tyto otázky odpovídá místopředseda představenstva ČD a náměstek pro servis Michal Kraus.
Jan Šurovský: Debata o rušení drah mi přijde absurdní
24.4.2023 - Technický ředitel povrchového provozu pražského dopravního podniku Jan Šurovský spojil celou svou pracovní kariéru s veřejnou dopravou. Ač je součástí nejvyššího vedení jedné z největších tuzemských společností věnujících se dopravě, stále si udržuje přímý kontakt s provozem a propagace ekologické a efektivní veřejné dopravy je pro něj nedílnou součástí pracovního nasazení. V obsáhlém rozhovoru popisuje postupné srůstání tramvajové a železniční sítě v hlavním městě, nastiňuje rozvojové plány pražských tramvají a nezapomíná ani na zdůraznění výhod trolejbusů, jež se do Prahy vrací po půlstoletí.
Jiří Ješeta: Do deseti let bude většina vlaků na západní úrovni
23.3.2023 - Těžké léto, lepší podzim a velmi pozitivní vývoj v letech následujících čeká podle Jiřího Ješety osobní dopravu Českých drah, kterou má jako náměstek generálního ředitele a člen představenstva na starost. Kritickou situaci se zpožděnými dodávkami vagonů z údržby má pomoci řešit celý soubor opatření od pronájmů po zrychlené dodání části ComfortJetů, vzhledem k celoevropské situaci v opravárenství se ale uspokojivé zklidnění situace dá čekat až na konci léta. Zmínil se také o tom, kdy se dočkáme prvních bateriových jednotek nebo jak se České dráhy snaží bojovat s útoky vandalů ve svých vlacích, jejichž četnost se neustále zvyšuje. „Zatěžuje nás to extrémně,“ říká.
Petr Tomčík: Již nyní v Praze řešíme, jak vlaky pojedou po roce 2030
23.2.2023 - Veřejná doprava je organický celek, který se neustále vyvíjí. Odhadovat, co se v ní stane za rok, není jednoduché. Ředitel Regionálního organizátora pražské integrované dopravy Petr Tomčík ale musí se svým týmem vidět ještě mnohem dál. Zatímco běžný smrtelník se pohybuje po Praze první městskou železniční linkou S49, on již v plánech počítá s tratí do Kladna, dvoukolejným Branickým mostem nebo novými tratěmi v pražském podzemí, po nichž jezdí vlaky, které teprve míří do výroby. Co tedy Pražany i dojíždějící obyvatele ze středních Čech a návštěvníky hlavního města v nejbližší i vzdálenější budoucnosti v případě veřejné dopravy čeká?