Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy

Rozhovor - všechny zprávy

Tomáš Mohr: Myslím, že strojvedoucí ETCS nakonec oceníTomáš Mohr: Myslím, že strojvedoucí ETCS nakonec ocení

21.11.2023 - Tvář vozového parku hnacích vozidel ČD se v posledních letech zásadně mění. A bude se proměňovat ještě více. S postupným zaváděním vlakového zabezpečovače ETCS se rozloučíme s řadou ikonických strojů, jak ale poznamenává ředitel Odboru provozu osobní dopravy ČD Tomáš Mohr, benefity jasně převažují. A to i přesto, že například u dieselových traťových lokomotiv není hledání moderních nástupců současných opor vozby vůbec jednoduché.

Celý článek »

 

Petr Borecký: Perspektivní železniční tratě bychom měli elektrifikovat co nejdřívePetr Borecký: Perspektivní železniční tratě bychom měli elektrifikovat co nejdříve

23.10.2023 - Železniční doprava na území Středočeského kraje má natolik specifický charakter, že těžko snese republikové srovnání. Vysoké počty přepravených cestujících a nízké intervaly na hlavních tratích se kryjí infrastrukturou na hraně možností. Středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký upozorňuje, že potrvá roky, než se nejzásadnější problémy podaří vyřešit. „Přes Prahu už bez Nového spojení II nebo mostu na Výtoni nedostaneme nic navíc,“ říká. Co tedy kraj dělá pro to, aby železnice fungovala co nejlépe? A jak to vypadá s tratí na Kladno?

Celý článek »

 

Zbyněk Rederer: Dráha během mé kariéry urazila obrovský kus cestyZbyněk Rederer: Dráha během mé kariéry urazila obrovský kus cesty

26.9.2023 - Končící ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer je zářným příkladem člověka osudově spjatého se železnicí. Pro dráhu se rozhodl již na základní škole, po studiu na ni nastoupil a zůstal jí věrný po více než čtyři dekády, které v různých pozicích zasvětil převážně péči o techniku a provozuschopnost drážních vozidel. V rozhovoru se vrací nejen ke své bohaté kariéře, ale nastiňuje i budoucí dění, jež hodlá zvenčí nadále sledovat. „Budu odcházet s dobrými pocity a na dráhu určitě nezanevřu,“ ubezpečuje.

Celý článek »

 

Jakub Smetana: Doprava nemá být bojovkou, ale službou pro všechnyJakub Smetana: Doprava nemá být bojovkou, ale službou pro všechny

24.8.2023 - Nátěr drážních vozidel byl pro příznivce železnice vždy ožehavým tématem. Prvotní nasazení jednotné identity Českých drah, kterou navrhlo studio Najbrt, provázela nekonečná plejáda debat nad její podobou, v průběhu let se však modrá barva stala jasným poznávacím znamením vlaků národního dopravce. A tím má být především. Jak upozorňuje koordinátor firemní identity ČD Jakub Smetana, nejde jen o barvy, ale zejména o jednoznačnou srozumitelnost všech vizuálních prvků – i pro cestující, kteří na koleje zavítají třeba vůbec poprvé.

Celý článek »

 

Kateřina Krupičková: Člověk musí práci na dráze milovat a mělo by to být i poznatKateřina Krupičková: Člověk musí práci na dráze milovat a mělo by to být i poznat

25.7.2023 - Náplň práce traťových dispečerů Správy železnic je i laické veřejnosti poměrně známá, jak ale fungují dispečeři Českých drah, je i pro mnohé kovanější zájemce o dráhu malou záhadou. Zajímavý pohled do zákulisí jejich práce proto nabízí brněnská dispečerka Kateřina Krupičková. „Do řízení provozu nevstupujeme,“ upozorňuje. Zároveň ale vysvětluje, jak rozhoduje, které vlaky na sebe počkají. A vzpomíná i na méně běžné situace, včetně předloňského tornáda na Moravě.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika