Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Don Ciccio s Donem Emíliem prověřili nový most
22.1.2021 - Dvojice historických lokomotiv řady T679.1 Českých drah prověřila nový železniční most přes Sázavu ve Vlastějovicích. Cílem zatěžkávací zkoušky bylo zjistit, zda stavba odpovídá požadovaným parametrům zajišťujícím bezpečný provoz vlaků. Všechna potřebná měření pro Správu železnic realizovali experti Kloknerova ústavu ČVUT.
Začaly testy nových nízkopodlažních RegioPanterů
20.1.2021 - Ve Zkušebním centru VUZ České dráhy zahájily nezbytné testy prvních nově dokončených, dvouvozových jednotek RegioPanter, které vyrábí konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka. Na prosincový kontrolní den zavítal v doprovodu zástupců nejvyššího managementu ČD také Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP). Nové Pantery ocenil.
České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call
17.12.2020 - Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu v této oblasti. Zařízení bude umístěné v čelním vozidle vlaku a při kolizi pošle automaticky signál na příslušné dispečerské pracoviště. Podobné zařízení se u vozidel na evropské železniční síti dosud nevyužívá.
Opravy CityElefantů se postupně navýší
1.12.2020 - První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském závodě. Kromě běžných vyvazovacích a hlavních oprav se v Přerově specializují na opravy po mimořádných událostech, násilném poškození či čelních střetech. Počet oprav se má v dohledné době díky výměnnému systému podvozků navýšit a současně i urychlit.
Ejpovický tunel otestován na dvoustovku
25.11.2020 - V Ejpovickém tunelu mezi Plzní a Rokycany se uskutečnila série zkušebních jízd rychlostí 200 km/h. Jejich hlavním cílem bylo získat praktické poznatky o chování trakční soustavy v dlouhém jednokolejném tunelu při této rychlosti. Jízdám předcházela měření diagnostickými prostředky a provedená Technicko-bezpečnostní zkouška.