Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Vylepšené patrové vozy se vracejí na tratě
27.1.2021 - Šestnáct patrových vozů Českých drah řadového označení Bdmteeo294 v současné době postupně prochází nejen vyvazovacími opravami, ale i nezbytnou úpravou interiéru a jeho celkovým vylepšením. Samozřejmostí jsou například nové toalety, světlejší interiér, nové opěrky hlav na sedácích a také zbrusu nová determální skla v horním patře vozů, která mají zlepšit teplotní pohodu pro cestující během jízdy.
Don Ciccio s Donem Emíliem prověřili nový most
22.1.2021 - Dvojice historických lokomotiv řady T679.1 Českých drah prověřila nový železniční most přes Sázavu ve Vlastějovicích. Cílem zatěžkávací zkoušky bylo zjistit, zda stavba odpovídá požadovaným parametrům zajišťujícím bezpečný provoz vlaků. Všechna potřebná měření pro Správu železnic realizovali experti Kloknerova ústavu ČVUT.
Začaly testy nových nízkopodlažních RegioPanterů
20.1.2021 - Ve Zkušebním centru VUZ České dráhy zahájily nezbytné testy prvních nově dokončených, dvouvozových jednotek RegioPanter, které vyrábí konsorcium společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka. Na prosincový kontrolní den zavítal v doprovodu zástupců nejvyššího managementu ČD také Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP). Nové Pantery ocenil.
České dráhy zvažují zavedení bezpečnostního zařízení Crash Call
17.12.2020 - Automaticky vyslat informaci v případě nehody – to bude úkolem nového bezpečnostního prvku s názvem Crash Call. Unikátní projekt Českých drah je ve fázi předběžných tržních konzultací, jejichž cílem je zjistit situaci na trhu v této oblasti. Zařízení bude umístěné v čelním vozidle vlaku a při kolizi pošle automaticky signál na příslušné dispečerské pracoviště. Podobné zařízení se u vozidel na evropské železniční síti dosud nevyužívá.
Opravy CityElefantů se postupně navýší
1.12.2020 - První patrové příměstské elektrické jednotky CityElefant řady 471 vyjely do pravidelného provozu přesně před dvaceti lety. O opravy těchto vozidel se stará výhradně dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svém přerovském závodě. Kromě běžných vyvazovacích a hlavních oprav se v Přerově specializují na opravy po mimořádných událostech, násilném poškození či čelních střetech. Počet oprav se má v dohledné době díky výměnnému systému podvozků navýšit a současně i urychlit.