Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
České dráhy nakoupí nové motorové jednotky u PESY
29.3.2021 - Vozidlový park Českých drah brzy rozšíří třiatřicet nových motorových jednotek. Dopravce je objednal u polské společnosti PESA Bydgoszcz SA. Rámcový kontrakt jich v případě zájmu dalších objednatelů umožňuje odebrat až 160. Nové motoráky jsou typově podobné jednotkám řady 844, známé pod obchodním označením RegioShark. Cestujícím nabídnou 115 míst k sezení, klimatizaci, bezbariérový přístup, wi-fi nebo zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky.
Hydra se oblékla do retro nátěru
22.3.2021 - Motorový vůz 854.021 se dočkal nového kabátu. Jedná se o krémovo-červený lak, tzv. polomáčený. Současně s tím si vozidlo dopřálo i hlavní opravu. Díky novému retro nátěru se Hydra z šumperských dílen Pars nova vrátila na přelom 60. a 70. let 20. století. Depo ČD v Praze-Libni ji vystavuje především na osobní a spěšné vlaky z Prahy do Mělníka, Mladé Boleslavi a Turnova.
Dvanáctý Albatros vstává z popela
4.3.2021 - Na podzim loňského roku byl z Loun do České Lípy převezen vrak parní lokomotivy 498.112, aby po bezmála 45 letech chátrání pod širým nebem začaly restaurátorské práce. Stroj by měl být uveden do vystavovatelného stavu a zařadit se mezi exponáty ČD Nostalgie. Lokomotiva je postupně rozebírána, přičemž hlavní pozornost bude v první fázi prací věnována tendru. Parta chlapů, kteří se pod hlavičkou ČD Nostalgie vzkříšení „dvanáctky“ ujali, se ale shoduje na tom, že to bude běh na hodně dlouhou trať.
ČD si pronajmou lokomotivy s rychlostí až 200 km/h
1.3.2021 - Vozidlový park Českých drah se rozroste o další lokomotivy Siemens Vectron. K desítce, kterou si společnost pronajala před zhruba třemi roky, a jedné, kterou si pořídily přímo od Siemensu, přibude letos dalších třináct. Prvních šest strojů ČD převezmou do konce března a objeví se v provozu na lince R18. Dalších sedm lokomotiv dostanou příští rok na podzim – pro linku Praha – Lichkov – Wrocław – Gdynia.
Railjety zamířily na vyvazovací opravy
26.2.2021 - Bezpečnost a dobrý technický stav vozidel jsou pro ČD dlouhodobě prioritou. „Týká se to také netrakčních jednotek railjet. Každá z nich má najeto už okolo 2,4 milionu kilometrů a podle požadavků výrobce a našich předpisů pak musí projít prohlídkou, kterou lze zjednodušeně označit jako hlavní vyvazovací opravu. Má preventivní charakter, jako když jedete s autem do servisu po výrobcem stanoveném počtu kilometrů. Provádí se při ní předem plánované prohlídky, opravy a výměna stanovených komponentů,“ vysvětlil náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus.