Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům
5.4.2021 - Patří k těm, kteří nejsou na železnici na první pohled příliš vidět, a cestující o něm zpravidla ani neví. Přesto je jeho profese nezastupitelná. Strojvedoucí Petr Proft vyrostl na nádraží a život jeho celé rodiny je spojený s dráhou. Té se věnuje i ve svém volném čase. Stanul totiž v čele spolku, jenž se soustřeďuje na údržbu, rekonstrukce a provoz historických vozidel.
Testy nových vozů se chýlí k závěru
2.4.2021 - České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s kapacitou zhruba 330 míst k sezení. Nyní ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi končí poslední typové zkoušky.
Další posila lokomotivního parku ČD Cargo
1.4.2021 - ohledem na rostoucí objem přeprav v zahraničí potřebuje ČD Cargo pro jejich plné pokrytí stále více interoperabilních lokomotiv. Jejich flotilu dnes tvoří 12 lokomotiv řady 383 Vectron, kterou v lednu letošního roku doplnilo sedm najatých strojů řady 193. Ty alespoň částečně nahrazují lokomotivy řady 388 TRAXX, které měly být v pravidelném provozu již v loňském roce, ale jejichž schvalovací proces bohužel stále není ukončen.
VUZ zacílil na další rozvoj společnosti
31.3.2021 - Na konci loňského roku rozšířil tým Výzkumného Ústavu Železničního Jaroslav Brabec. Zastává novou pozici development manažera. Na starosti má rozvoj a další zlepšování firmy. V těchto dnech dojednává dodávku systému řízení dokumentů a systému Digitální dvojče. Co to znamená? Kopii reálných provozů. Ve VUZ s příchodem Jaroslava Brabce začíná nikoliv revoluce, ale významná evoluce.
Z Prahy do Drážďan se jezdí už 170 let
30.3.2021 - Když se podařilo Severní státní dráhu v roce 1845 prodloužit z Olomouce do Prahy, začalo se okamžitě pracovat na jejím pokračování do Drážďan. Jeden z nejvýznamnějších stavitelů železnice Jan Perner se už od roku 1842 zabýval tím, kudy vést dráhu z Prahy do saské metropole. Nakonec byla zvolena trasa podél toků Vltavy a Labe. Náročný terén ale neumožnil zprovoznění trati najednou. A tak mezi Prahou a Lovosicemi začaly jezdit vlaky 1. června 1850, do Ústí nad Labem dorazil první spoj o čtyři měsíce později a teprve 8. dubna 1851 se slavilo zahájení provozu celého mezistátního spojení Praha – Drážďany.