Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Vyřazená Pendolina zamíří do Řecka

Vyřazená Pendolina zamíří do Řecka

1.6.2021 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Řecká soukromá společnost TrainOSE nabídne během letošního roku rychlé spojení prostřednictvím vlaků Pendolino na páteřní 502 kilometrů dlouhé trase Athény – Soluň. Proto převezme pět rychlovlaků ETR 470 od italského národního dopravce Trenitalia. Jednotky mají postupně zkrátit cestovní čas mezi oběma velkoměsty ze současných více než 4 hodin (cestovní rychlost 121 km/h) na přibližně 3 hodiny 20 minut (cestovní rychlost 150 km/h).

Vyřazená Pendolina zamíří do Řecka

Řecký národní dopravce TrainOSE byl v roce 2017 privatizován a stal se 100% dceřinou společností italských státních železnic FS. Ročně přepraví přes 15 milionů cestujících.   
Pendolina prochází úpravou pro provoz v Řecku v dílnách SITAV u Piacenzy ve spolupráci s firmou Alstom Italia. Na opravě podvozků se podílejí dílny Trenitalie ve Vicenze a Boloni. Při opravě dochází ke konverzi elektrické části z 15 kV 16,7 Hz na 25 kV 50 Hz a zároveň je dosazena modernější verze ETCS. Modernizace se týká také interiéru a vlaky dostávají vnější lak v barvách TrainOSE. První upravená jednotka byla z Itálie do Soluně přepravena v lednu přes Slovinsko, Srbsko a Severní Makedonii. Čtyři z pěti vlaků pak mají být dodány do Řecka do podzimu 2021. Modernizaci soluňského depa pro Pendolina a jejich údržbu zajistí v příštích letech Alstom za 40 milionů eur. „Zahájení vysokorychlostní dopravy v Řecku s těmito modernizovanými vlaky je součástí naší strategie nabídnout cestujícím kvalitnější služby a zkrácení jízdní doby na této velmi oblíbené trase. Modernizace našeho soluňského depa, kterou uskutečníme v rámci tohoto projektu, navíc promění tyto technické prostory v nejmodernější svého druhu v jihovýchodní Evropě,“ uvedl generální ředitel TrainOSE Filippos Tsalidis.

Dříve ve Švýcarsku či Itálii
Devět jednotek ETR 470 bylo vyrobeno v letech 1994 až 1997 pro italsko-švýcarského dopravce Cisalpino AG, společný podnik SBB a FS, který je provozoval mez Itálií a Švýcarskem a krátce také na tratích do německého Stuttgartu. Po zániku firmy Cisalpino se vlaky rozdělily mezi SBB, kam směřovaly čtyři jednotky, a FS. Italové získali pět vlaků. V mezistátní dopravě vydržely do roku 2015, kdy je Švýcaři jako atypický typ vyřadili z provozu. V Itálii je nicméně používali dál na spojích Frecciabianca mezi Římem a Reggio Calabria.
ETR 470 vychází z italských jednotek ETR 460. Vyvinul je Fiat, později odkoupená Alstomem. Devítivozový, celkem 237 metrů dlouhý vlak o hmotnosti 451 tun má velmi malou hmotnost na nápravu – jen 13,5 tuny. Jeho maximální rychlost je 200 km/h, výkon 6 000 kW a nabízí 473 míst k sezení.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Francouzi zmodernizují regionální soupravyFrancouzi zmodernizují regionální soupravy

2.6.2021 - Dceřiná společnost francouzských národních železnic SNCF Voyageurs zahájila projekt modernizace regionálních souprav TER – Transport express régional. V letech 2022 až 2031 kompletní obnovou projde 40 procent vozidel celé flotily… »

 Do Itálie vyjedou nové jednotky Nightjet Do Itálie vyjedou nové jednotky Nightjet

11.5.2021 - Rakušané představili ve vídeňském závodě Siemens Mobility první netrakční jednotku pro noční cestování Nightjet. Podle zástupců rakouských drah ÖBB, které zakázku zadaly, vyjede první jednotka do konce příštího roku. Není… »

DB investují do modernizací přes 12 miliard eurDB investují do modernizací přes 12 miliard eur

10.5.2021 - Rekordní sumu hodlá v letošním roce do modernizace železniční sítě v zemi investovat německá společnost Deutsche Bahn. Do obnovy infastruktury DB napumpuje 12,7 miliardy eur. Peníze mají směřovat jak do dalšího zkapacitnění tratí… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika