Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy

Hlavní zprávy - všechny zprávy

Vzpomínka na Malé bejčkyVzpomínka na Malé bejčky

6.12.2019 - Čas mocně oponou trhnul a dnes už zbývá jen málo pamětníků, kteří si vzpomenou na kdysi důležité lokomotivy našich lokálek, řadu 422.0 zvanou Malý bejček či Stosedmdesátosmička. Československé státní dráhy zdědily po svém vzniku v roce 1918 celkem sto pět těchto lokomotiv. Po další, v pořadí druhé světové válce přibyly další lokomotivy, takže strojem s nejvyšším inventárním číslem se stala mašina 422.0117.

Celý článek »

 

VRT v Česku: Geodeti vyrazili do terénuVRT v Česku: Geodeti vyrazili do terénu

5.12.2019 - Síť vysokorychlostních tratí v Česku dostává jasnější obrysy. Geodeti už mapují území mezi Prosenicemi a Ostravou, Modřicemi a Šakvicemi a od konce září také mezi Prahou a Poříčany. Vytvářejí tak geodetické a mapové podklady pro zhruba 130 kilometrů nových tratí. Rychlovlaky by měly na tuzemské síti jezdit rychlostí až 320 km/h.

Celý článek »

 

Sezona na jihu Čech skončila úspěchemSezona na jihu Čech skončila úspěchem

4.12.2019 - Železnice na jihu Čech má za sebou další úspěšný rok. Díky Českým drahám region navštívily desetitisíce cestujících. Dopravce tu totiž vypravil řadu speciálů, včetně těch, které táhla parní lokomotiva Všudybylka. Služby ČD v létě velmi ocenili i vodáci.

Celý článek »

 

Zvyšování rychlosti na české železnici: 120 km/hZvyšování rychlosti na české železnici: 120 km/h

4.12.2019 - Důležitou charakteristikou každého vyspělého železničního systému je nejvyšší provozní rychlost a její patřičné využívání. Vyjadřuje atraktivitu železnice ve vztahu k cestujícím i přepravcům. Proto je nezbytné, aby tratě, způsob zabezpečení jízdy vlaků, pevná trakční zařízení, vozidla, ale i jízdní řád či předpisy respektovaly jednotnou hodnotu nejvyšší možné provozní rychlosti. Teprve v takovém případě jsou možnosti železnice optimálně využité. Pochopitelně ale jen na určitou dobu. Vývoj techniky jde totiž stále dopředu, a ani železnice nemůže stát stranou, a tak je její občasný „upgrade“ nezbytností. Jinak by ve svém vývoji ustrnula v minulosti.

Celý článek »

 

Vypravíme 5 000 bezbariérových vlaků denněVypravíme 5 000 bezbariérových vlaků denně

3.12.2019 - V přístupu k lidem se zdravotními omezeními se ukazuje nejen vyspělost společnosti, ale i odpovědnost samotných firem. České dráhy proto na žádost ministerstva dopravy opět vypravily speciální bezbariérový spoj Reha Expres, který koncem října dopravil z Prahy do Brna a zpět návštěvníky veletrhu Rehaprotex. Na palubě byli kromě generálních ředitelů ČD a SŽDC také premiér s ministrem dopravy.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika