Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Lokomotivy řady T 478.4 jezdí už 40 let
28.2.2020 - Na začátku příběhu motorových lokomotiv řady 754, původně označených jako T 478.4, stála snaha tehdejších Československých státních drah zavést jednotný systém elektrického vytápění vlaků osobní dopravy. Proto byly koncem roku 1975 dodány do tehdejšího Lokomotivního depa Nymburk dva prototypy lokomotivy řady T 478.4, které koncepčně vycházely z předchozích „trojkových“, tedy lokomotiv T 478.3. Ty se začaly vyrábět již v druhé polovině šedesátých let. Sériová výroba „čtyřkových“ Brejlovců odstartovala ale až v roce 1979 a během dvou let bylo ve dvou sériích vyrobeno celkem 84 strojů.
Švýcaři lákají cestující na další novinky
27.2.2020 - Letošní rok přinese ve švýcarské dopravě řadu novinek. Rozjel se Voralpen-Express s bistrovozem, funguje nový dopravní terminál ve Fieschi, jistých změn doznají i legendární Glacier Express a Gotthard Panorama Express, navíc se otevře Cenerský tunel. ČD také stále nabízí pohodlné spojení lůžkovým vozem z Prahy do Curychu.
Malý Prokop přišel na svět ve vlaku
26.2.2020 - Na loňský 17. listopad určitě nezapomene rodina Kaniokova z Frýdecka i dvě zaměstnankyně ostravského Zákaznického personálu Českých drah Karin Gaubová a Zuzana Botorová. V pravidelném spoji z Ostravy hlavního nádraží do Frýdku-Místku začala Monika Kanioková, mimochodem zpěvačka známé frýdecko-místecké kapely Tykráso, rodit a přímo na palubě vlaku přišel na svět za asistence jejího odvážného manžela Lukáše zdravý chlapeček, jemuž dali jméno Prokop. Díky rychlé pomoci obou pracovnic ČD se i s rodiči dostal v pořádku do nemocnice.
RegioSharky opravují ve veselském závodě DPOV
25.2.2020 - Čtvrtým rokem se Provozní středisko oprav dceřiné společnosti Českých drah DPOV ve Veselí nad Moravou věnuje nejen údržbě, ale především opravám nejmodernějších dieselových jednotek řady 844, které nesou obchodní název RegioShark. Vlaky ČD pořídily v letech 2011 až 2013 v počtu jedenatřiceti kusů pro regionální dopravu u polského výrobce PESA Bydhošť.
Specialisté VUZ se opírají o normy a legislativu
24.2.2020 - Technické specifikace pro interoperabilitu (TSI), závazné unijní předpisy a normy, podle kterých se posuzuje shoda železničních kolejových vozidel a jejich komponenty s příslušnými normami, jsou denním chlebem specialistů Kanceláře autorizované osoby (KAO), Oddělení vozidel, Výzkumného ústavu železničního (VUZ). Vedoucím hodnotitelem pro subsystém Kolejová vozidla je ve firmě Jiří Strnisko. Co vše má na starosti? A mohli by mu techničtí nadšenci závidět?