Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova DvoraZačala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

10.5.2017 - Na trase mezi středočeským Berounem a Královým Dvorem by měly za více než dva roky jezdit vlaky stošedesátikilometrovou rychlostí. Změny zaznamenají i cestující, neboť výraznou modernizací projde i berounské nádraží, v Králově Dvoře navíc vznikne podchod. Zmodernizováno bude také zabezpečovací zařízení. »

Negrelliho viadukt rozeberou stavbařiNegrelliho viadukt rozeberou stavbaři

9.5.2017 - Negrelliho viadukt, jedinečná technická památka a druhý nejstarší provozovaný most v Praze, čeká kompletní rekonstrukce. Déle než dva roky trvající stavební akce významně zasáhne do provozu vlaků na severu a severozápadě Prahy. Ty budou po zahájení oprav jezdit podle výlukového jízdního řádu. »

O vozy ČD se postará nová myčkaO vozy ČD se postará nová myčka

5.5.2017 - Českobudějovické depo se brzy rozšíří o novou budovu. Nepůjde však o další opravárenskou halu, ale o moderní myčku. Postavit ji v následujících měsících nechají České dráhy. Co se tedy v oblasti údržby vozidel a jednotek chystá? »

Zájem o autovlaky loni vzrostl o 10 procentZájem o autovlaky loni vzrostl o 10 procent

3.5.2017 - Autovlaky provozované v kooperaci národních dopravců České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) loni přepravily mezi Českem a Slovenskem 16 tisíc osobních automobilů a motocyklů. Jedná se o meziroční nárůst přepravy o téměř 10 procent. »

Miroslav Vyka představil knihu o regionální železniciMiroslav Vyka představil knihu o regionální železnici

2.5.2017 - Zhruba dva roky pracoval prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka na knize Role regionální železnice ve 21. století. »

Rezervační systém ARES oslavil třicetinyRezervační systém ARES oslavil třicetiny

28.4.2017 - Dnes to již považujeme za samozřejmost, dříve to tak ale nebylo. Zamluvit si v dávné minulosti místo ve vlaku byl téměř nadlidský úkol. Přesto se někdejší ČSD snažily cestujícím takovou službu nabídnout a výsledkem byl Automatický rezervační systém (ARES). Vydával prostřednictvím výpočetní techniky jízdní doklady a dokázal zajistit i požadované rezervace. Od jeho spuštění uplynulo 1. března přesně 30 let. Byť byl již dávno překonán, stal se průkopníkem v oboru. »

Fotogalerie: Cvičení prověřilo připravenost záchranářůFotogalerie: Cvičení prověřilo připravenost záchranářů

27.4.2017 - Tragicky skončila srážka vlaku s autobusem na pražském Chodově. Nehoda si vyžádala přes pět desítek mrtvých a řadu zraněných. Na místo vyjely všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně speciální velkokapacitní sanity. Naštěstí vše bylo jen jako, záchranáři a železničáři trénovali koordinaci jednotlivých činnosti v případě nehody s velkým počtem zraněných. »

Novela zákona o dráhách: co přinese ČD a cestujícím?Novela zákona o dráhách: co přinese ČD a cestujícím?

27.4.2017 - Mnohokrát změněný zákon o dráhách čeká 1. dubna novelizace. Za nezbytnou úpravou stojí směrnice Evropského parlamentu a přináší řadu novinek nejen národnímu dopravci, ale i jeho konkurenci. Podle odborníků může být novela předmětem rozličných aplikačních přístupů. Přinášíme přehled toho nejpodstatnějšího, co se v následujících měsících změní u ČD i ve vztahu k cestujícím. »

Pavel Krtek jednal v Minsku se šéfem Ukrajinských železnicPavel Krtek jednal v Minsku se šéfem Ukrajinských železnic

26.4.2017 - U příležitosti XXXII. zasedání Konference generálních ředitelů národních železničních podniků Organizace pro spolupráci železnic (OSŽD) v Minsku se 20. dubna setkal předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek v doprovodu člena představenstva ČD Cargo Bohumila Rampuly s šéfem Ukrajinských železnic Wojciechem Balczunem. »

Trať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikaceTrať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikace

26.4.2017 - Ačkoli Česká republika rozlohou patří spíše k malým zemím, na jejím území se nachází řada nejrůznějších památek, u nichž můžeme dodnes žasnout nad důvtipem a odhodláním inženýrů a stavitelů předchozích generací. Trať z Tábora do Bechyně je toho důkazem, navíc se pyšní významným prvenstvím – jedná se o první elektrifikovanou železnici u nás a ve střední Evropě, kterou řadíme výhradně mezi železniční dráhy. S její výstavbou se začalo přesně před 115 lety. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika