Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Legenda maďarské pusty brázdí koleje přes čtyři desítky letLegenda maďarské pusty brázdí koleje přes čtyři desítky let

6.9.2013 - Neuvěřitelných čtyřicet let uběhlo od doby, kdy Maďarské státní dráhy převzaly svoji první dieselovou lokomotivu řady M41. Stalo se tak 1. června 1973. Od toho dne se staly neodmyslitelnou součástí maďarských neelektrifikovaných tratí. Nesou přezdívku Csörgő a byly vyráběny výhradně z domácích komponentů. »

Motorová chlouba NDR získala renomé na VindoboněMotorová chlouba NDR získala renomé na Vindoboně

15.8.2013 - Začátkem šedesátých let vznikly v Německé demokratické republice na tehdejší dobu neobvyklé motorové jednotky řady VT. Představovaly odpověď na západoněmecké TEE. V době největší slávy se objevily na mezinárodních spojích, především na proslulé Vindoboně mezi Berlínem, Prahou a Vídní. »

Čína nabírá rychlost: smělé plány jsou znovu v kurzuČína nabírá rychlost: smělé plány jsou znovu v kurzu

31.7.2013 - Korupční skandály a jedno velké železniční neštěstí vedly k tomu, že se ambiciózní rozvoj vysokorychlostních tratí v Číně když ne zastavil, tak aspoň přibrzdil. Nyní se penězovod opět otevřel a do plánů a projektů na další vysokorychlostní tratě byly nově zapracovány i klimaticky náročné oblasti v severovýchodní části země. »

Nejžádanější rychlovlak: značka Velaro se na trhu prosadilaNejžádanější rychlovlak: značka Velaro se na trhu prosadila

19.7.2013 - Zahraniční média píší o Velaru jako o nejúspěšnějším rychlovlaku světa. Elektrické trakční jednotky z této rodiny totiž provozují drážní společnosti v Německu, Španělsku, Rusku a v Číně. Rozhodla se pro něj i společnost Eurostar provozující spoje z evropského kontinentu do Velké Británie. Vyrobeno má být celkem přes 300 elektrických jednotek skládajících se z více než 3 tisíc vozů. Na vývoji a modifikaci souprav pro jednotlivé zákazníky se podílejí také inženýři z České republiky. »

Století švýcarské dráhy BLS přes alpský masivStoletí švýcarské dráhy BLS přes alpský masiv

3.7.2013 - Švýcarská soukromá společnost BLS letos v červnu slaví sto let. Provoz na takzvaném Lötschbergbahnu, který vede přes alpský masiv, byl totiž zahájen právě 28. června 1913. Horská dráha v úseku Frutigen – Brig měří šedesát kilometrů. Vede přes tak náročný terén, že státní orgány přispěly na její výstavbu jen malou částkou a většinu financí muselo zajistit soukromé francouzské konsorcium. Dominantou tratě je 35 kilometrů dlouhý tunel Lötschberg. »

Čtvrtý železniční balíček EU neměří každému stejně Čtvrtý železniční balíček EU neměří každému stejně

10.6.2013 - V prosinci 2019 možná dojde k plnému otevření železničního trhu v oblasti vnitrostátní dálkové a regionální dopravy ve všech členských státech EU. Alespoň s tím počítá čtvrtý železniční balíček Evropské komise, jehož návrh byl zveřejněn na začátku letošného roku. Cesta, po které se evropští dopravci mají vydat, je ale značně kontroverzní, protože pro všechny státy nebudou platit stejné podmínky. »

Evropské peníze zachraňují koleje v Rumunsku Evropské peníze zachraňují koleje v Rumunsku

23.5.2013 - Po několika letech nečinnosti, kdy se neprováděly žádné důležité stavební práce na infrastruktuře rumunských železnic a dokonce se šetřilo i na její základní údržbě, byla v roce 2011 zahájena řada významných projektů. Může za to finanční podpora z evropských dotačních programů i úvěry z Evropské investiční banky. Modernizuje se i tramvajová síť. »

Železniční projekt Citybanan pro stockholmskou MHDŽelezniční projekt Citybanan pro stockholmskou MHD

13.5.2013 - Hluboko pod ulicemi Stockholmu se začíná rýsovat nová železnice, která vyřeší desítky let starý problém s malokapacitní kolejovou dopravou ve švédském hlavním městě. Projekt Citybanan by se svým významem mohl přirovnat k pražskému Novému spojení, které výrazným způsobem rozšířilo cestu do centra metropole. »

Do liberalizace dopravního trhu Švýcary nikdo nenutí Do liberalizace dopravního trhu Švýcary nikdo nenutí

25.4.2013 - Evropská komise chce kolejovou dopravu dále liberalizovat. Otázkou ale zůstává, jakým směrem se vydá Švýcarsko. Pokud srovnáme úroveň železnice v jednotlivých částech našeho kontinentu, země helvetského kříže je na tom určitě nejlépe, a to i z hlediska podpory státu. Přežila by ale kvalita švýcarské železnice masivní vlnu liberalizace? »

Jaké novinky přinese letošní rok německé železnici?Jaké novinky přinese letošní rok německé železnici?

11.4.2013 - Dokončení dodávek nových lokomotiv Gravita, možný start vysokorychlostních jednotek řady 407 a vícemotorových lokomotiv a také pravděpodobné zahájení provozu příměstské rychlodráhy S-Bahn v lipské aglomeraci ve středním Německu. To jsou jen některé názvy novinových titulků, které se měly letos objevit ve spojitosti s železniční dopravou v Německu. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika