Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“ANALÝZA NEHOD | Hradčovice 1977: Příběh „moravské Stéblové“

20.1.2016 - Řekne-li se mlha a železniční nehoda, většině z nás se vybaví nejtragičtější událost na tuzemské železnici – srážka vlaků u Stéblové roku 1960. Za velmi podobných okolností se však odehrála i jiná tragédie o 17 let později na Moravě. Spojení husté mlhy a záměny návěstí tu sehrálo podobně katastrofální roli a i zde umírali lidé. Hradčovice na Vlárské dráze se v roce 1977 staly „moravskou Stéblovou“. »

ANALÝZA NEHOD | Adamov 2013: Kauza nehlídané přivolávačkyANALÝZA NEHOD | Adamov 2013: Kauza nehlídané přivolávačky

14.1.2016 - V pondělí 4. února 2013 se ve stanici Adamov stala mimořádná událost, při které vlak EuroCity vjel na obsazenou kolej. Přestože nedošlo k žádným škodám, média neopomněla zdůraznit, že vlaky od sebe zastavily pouhých 30 metrů, aniž by se reportéři hlouběji zabývali okolnostmi. Zasvěceným však přinesla tato událost jinou palčivou otázku: Je princip obsluhy přivolávací návěsti na elektronických stavědlech správně nastaven? »

ANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu PannoniaANALÝZA NEHOD | Řikonín 1970: Tragédie expresu Pannonia

6.1.2016 - Trať zabezpečená pouze telefonickým dorozumíváním, hláskařka sloužící první samostatnou směnu, nepravidelnost v dopravě a časová tíseň. To byly články řetězu, na jehož konci byla nehoda, která se počtem obětí mezi nejtragičtější u nás. Odehrála se 11. prosince 1970 nedaleko stanice Řikonín na trati č. 250, kdy z kamenného viaduktu padaly vozy Ex 57 Pannonia. Zahynulo celkem 31 lidí. »

Opravujeme nákladní lokomotivy a vagony pro ČD CargoOpravujeme nákladní lokomotivy a vagony pro ČD Cargo

23.12.2015 - Údržba lokomotiv a vozů dceřiné společnosti ČD Cargo se odehrává mimo vlastní Střediska oprav kolejových vozidel v depech kolejových vozidel Českých drah. Využívá se tak síťového uspořádání národního dopravce, který má pracoviště po celé republice. Při vzniku dceřinky ČD Cargo sice přešla část údržbářů a opravářů nákladních vozidel do nové společnosti, ale řada z nich zůstala i nadále na pracovištích mateřské firmy. Proto se oba podniky dohodly na tom, že se údržby a opravy budou dělat v místě výkonů vozidel, aby se předešlo neefektivním transportům na dlouhé vzdálenosti. »

Aplikace Můj vlak: dlouhé čekání se vyplatiloAplikace Můj vlak: dlouhé čekání se vyplatilo

18.12.2015 - Skoro všichni už ji měli, jen České dráhy ne. A upřímně řečeno, málokdo očekával, že pokud se nakonec zadaří, udělá díru do světa. Více než rok na ní pracoval tým deseti vývojářů a (jak sami přiznávají) ke konci ztráceli víru v úspěch i oni sami. Výsledek ale překvapil laickou i odbornou veřejnost, rok poté má Můj vlak ve svých smartphonech instalováno přes čtvrt milionu uživatelů, denně zaznamenává 13 tisíc využití a prodá se jejím prostřednictvím až 1 500 jízdenek za 24 hodin. »

Poklidné babí léto ve Velimi oživil rej nových elektrických jednotekPoklidné babí léto ve Velimi oživil rej nových elektrických jednotek

9.12.2015 - Tropický ráz počasí v prázdninových měsících vystřídalo v září krásné babí léto. Naopak říjen byl až na několik málo vydařených dnů měsícem vyloženě podzimním, doprovázený deštěm a mlhou. Jako by zkracující se dny měly za následek i postupné opadání zájmu o zkoušení ze strany zákazníků ZC Velim. To ale neznamená, že by se na okruhu zahálelo. »

Nedostatek vícesystémových strojů vyřešila zápůjčkaNedostatek vícesystémových strojů vyřešila zápůjčka

25.11.2015 - Společnost ČD Cargo pomáhá mateřským Českým drahám překlenout dočasný nedostatek vícesystémových elektrických lokomotiv. Vše začalo výlukovou činností správce infastruktury SŽDC ve stanici Plzeň hl. n., kdy bylo nutno vést rychlíky relace Praha – Železná Ruda přes hlavní plzeňské nádraží bez přepřahu. »

Bezpečnost na přejezdech: pomůže laser nebo „pár facek“?Bezpečnost na přejezdech: pomůže laser nebo „pár facek“?

20.11.2015 - Varování, prevence, ignorace, Studénka, hysterie. V pěti slovech hodnocení situace na českých železničních přejezdech v posledních letech. Podle čínského kalendáře je rok 2015 rokem Kozy, ve výše zmíněném kontextu je však u nás spíše rokem pověstného utrženého ucha džbánu. To se teď (obrazně řečeno) snažíme přilepit a jdeme na to několika způsoby. Odborníci chtějí využít laser, legislativci represi a obyčejný lid prostě pár facek. Otázka zní: bude něco z toho fungovat? »

Dispečeři na jihu Moravy hlídají provázanost spojů v krajiDispečeři na jihu Moravy hlídají provázanost spojů v kraji

11.11.2015 - Provoz více než třinácti stovek vlaků, autobusů, trolejbusů a tramvají řídí každý den v Jihomoravském kraji Centrální dispečink koordinátora veřejné dopravy firmy KORDIS. Jednotlivé spoje pozorně sledují dispečeři na velkých monitorech prostřednictvím elektronických map a denně hlídají na jednatřicet tisíc přestupních vazeb mezi různými druhy veřejné dopravy. »

Poslední štace vysloužilců: v depu čekají na šikovné ruce s nůžkamiPoslední štace vysloužilců: v depu čekají na šikovné ruce s nůžkami

28.10.2015 - Najdete tu desítky lokomotiv, osobních či nákladních vozů, ale také staré pantografové jednotky ze šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Českotřebovské depo kolejových vozidel je místem posledního odpočinku vyřazených vlaků, které již v provozu dosloužily a v tichosti čekají na likvidaci. Jde však o složitý proces a jako jediní v České republice se na tuto činnost specializují právě tady. Co vše to ale obnáší a jak takové rozebírání vysloužilých vozů vypadá v praxi? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika