Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Pavel Krtek: Hájit naše postavení na trhu není možnost, ale povinnost
20.1.2016 - Do horkého křesla šéfa Českých drah usedá přes rok. Každý den si uvědomuje, že řídí společnost, jejíž akcionáři jsou všichni občané této země, zaměstnává na 15 tisíc lidí a má věřitele, jejichž důvěra ve stabilitu národního dopravce se dá vyjádřit sumou 33 miliard korun. Takovou hodnotu mají dluhopisy vydané Českými drahami. Jak snáší Pavel Krtek tuto obrovskou zodpovědnost? Zná recept, který udrží a bude dále rozvíjet postavení firmy na trhu a ve společnosti? »
Ondřej Páleník: Hlavním přínosem nákupu musí být úspora
6.1.2016 - Zastávat pozici vrchního nákupčího u největšího železničního dopravce v zemi znamená umět sehnat prakticky všechno, na co si vzpomenete. Od šroubku přes propisku, až po trakční elektromotor. Levně, včas a transparentně. Jak protichůdné požadavky to leckdy jsou, dobře ví ředitel Odboru centrálního nákupu a logistiky. Co nejvíce pálí Ondřeje Páleníka? »
Zbyněk Hořelica: Na železniční infrastrukturu zamíří miliardy korun
16.12.2015 - Železniční síť v Česku hraje velkou roli v dopravní obslužnosti a významně se podílí na celkové ekonomické úrovni státu. Z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) směřují do oprav, údržby a výstavby sítě nezanedbatelné finanční zdroje, které tuzemské železnici pomáhají zaujmout důstojné místo v celoevropském kontextu. O problematice financování jsme hovořili s ředitelem SFDI Zbyňkem Hořelicou. »
Souleymane Seck: České know-how je ideální pro železnici v Senegalu
2.12.2015 - V současné době je generálním konzulem na Slovensku, které mu ale vůbec není cizí. Dopravní inženýr Souleymane Seck z dalekého Senegalu totiž v letech 1986 až 1991 studoval na žilinské Vysoké škole dopravy a spojů obor Dopravní a manipulační technika a provoz a údržba kolejových vozidel a naučil se i obstojně česky i slovensky. Dnes pracuje pro senegalskou vládu nejen jako konzul, ale i jako expert v oblasti dopravy a průmyslu. »
Miroslav Vyka: Klíčem k úspěšné veřejné dopravě je její provázanost
20.11.2015 - Problematika kvalitní mobility obyvatelstva je diskutována stále častěji. Přes stoupající trend využívání veřejné dopravy se odborníci shodují, že do budoucna je více než žádoucí dostat do hromadných dopravních prostředků ještě více lidí. V otázce, jak toho dosáhnout, ale zatím nenacházejí společnou řeč. Odpovědi však často nabízejí sami ti, kterým je služba určena – cestující. Nejen o tom, jak si Češi, Moravané a Slezané představují atraktivní veřejnou službu, jsme mluvili s Miroslavem Vykou, prezidentem Svazu cestujících ve veřejné dopravě. »
Zdeněk Štěpánek: Krok s konkurencí udržíme jen s novými lokomotivami
4.11.2015 - V pořízení zcela nových interoperabilních lokomotiv, které budou schopné jezdit po celé Evropě, vidí ČD Cargo jednu z možností, jak se stát konkurenceschopnou firmou. Aktuálně se chystá předání více než dvou desítek Peršingů z mateřských Českých drah pro potřeby nákladní dopravy a také revitalizace některých dieselových řad. Nejen o problematice vozového parku jsme hovořili s ředitelem Odboru údržby a oprav kolejových vozidel ČD Cargo Zdeňkem Štěpánkem. »
Pavel Krtek: InterPantery konkurenci nepředáme
28.10.2015 - Letošní rok byl pro České dráhy poměrně náročný. Po úmorném horku komplikujícím práci našich zaměstnanců či nezaviněné tragédii Pendolina ve Studénce přišly spory s konkurenčními soukromými dopravci, které nyní vyvrcholily hádkami o provoz na lince R13. Nejen k tomu se v rozhovoru vyjádřil předseda představenstva ČD Pavel Krtek. »
Jan Bitter: Trenažér připraví strojvůdce i na ojedinělé situace
21.10.2015 - Od založení Dopravního vzdělávacího institutu (DVI) uplynulo deset let. Během této doby se DVI na trhu dopravního vzdělávání etabloval na tuzemskou jedničku, ačkoli i tento obor zasáhl konkurenční boj a zdolávání legislativních propastí. O tom, jak se daří čelit oběma faktorům, ale i o novinkách, které by měly zásadně změnit výcvik strojvedoucích, jsme hovořili s Janem Bitterem, předsedou představenstva DVI. »
František Kozel: V Maloměřicích snad brzy vyroste zázemí pro Pantery
7.10.2015 - Železnice ho provází už od studií. Nejprve pracoval řadu let v Lokomotivním depu Ústí nad Labem u tehdejších ČSD, aby v roce 2002 přešel do privátního železničního sektoru. Letos v létě se František Kozel vrátil zpět k národnímu dopravci, kde od srpna zastává funkci vrchního přednosty brněnského Depa kolejových vozidel. Protože přes třináct let působil v soukromém sektoru, může dnes s nadhledem hodnotit a srovnávat obě tyto oblasti. »
František Bureš: Tržby za nájemné činí ročně skoro půl miliardy
16.9.2015 - Když jsme před časem na tomto místě přinesli rozhovor s Františkem Burešem, stál ještě na nejvyšší pozici dceřiné společnosti DPOV. Dnes je členem představenstva Českých drah, který má na starosti úsek techniky, servisu a dále správu a prodeje majetku. Zodpovídá také za oblast centrálního nákupu a logistiky. Jeho motto v práci zní: „Musíme být více efektivní ve všem, co děláme.“ »