Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Hovořili i o čtvrtém železničním balíčku
8.2.2017 - O čtvrtém železničním balíčku a dalším směřování a strategii organizace, hovořili v posledních dnech v Bruselu členové Společenství evropských železnic (CER). Zároveň vyjádřili přání, aby implementace klíčového materiálu probíhala korektně a členské státy plně využívaly možnosti, které jim tato norma dává. Delegaci skupiny ČD vedl na výroční akci předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. »
SC Manažer jako český Trans-Europ Express
7.2.2017 - Každá doba má své výjimečné prestižní vlaky, které železnici reprezentují a ztělesňují vrchol její nabídky. Zkrátka spoje, na něž je hrdá a jež vytváří její image. Nezřídka se o nich píše nejen v novinách, ale i v románech. Stávají se kulisou filmových příběhů, neboť jsou atraktivní, noblesní a jedinečné, ale na druhou stranu také pomíjivé. Je tomu dvacet let, kdy tisk a televize informovaly veřejnost o zavedení vlaku SuperCity Manažer, který vytvořil nový elitní spoj. Vzpomenete si dnes ještě na něj? »
Pomáhala člověku, jehož v tunelu přejel vlak
6.2.2017 - Půlnoční rychlík z Prahy do Pardubic se předloni 13. října stal osudným pro neznámého muže, který procházel jedním z tunelů vedoucích z pražských Vršovic na hlavní nádraží. Nešťastníka v něm vlak srazil a vážně zranil. Neznámého Poláka se snažila do příjezdu záchranné služby a hasičů udržet při životě pardubická vlakvedoucí Jitka Sivuchová, která byla za příkladný čin na podzim oceněna vedením společnosti České dráhy. »
Fotogalerie: Pantograf byl nesmrtelný dříč
3.2.2017 - Staly se neodmyslitelnou součástí příměstské dopravy v okolí Prahy, kde pomohly vyřešit akutní nedostatek elektrických jednotek. Byť legendární pantografy nevynikaly zrovna vysokou spolehlivostí, potvrdily správnost myšlenky a směr, kterým se má rychlá příměstská doprava ubírat. To jednoznačně dokázal fakt, že i když byla jejich životnost plánována na 15 let, poslední dosluhující kusy brázdí koleje v okolí metropole dodnes. »
Účastníci kulatých stolů řešili především potřeby krajů
2.2.2017 - Najít se zástupci krajů dlouhodobější vizi efektivního využívání jednotlivých regionálních tratí byl jeden z hlavních cílů společného projektu Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a Českých drah Železniční doprava pro kraje, s nímž loni oba drážní subjekty zavítaly do regionů a do Bratislavy. Vyhodnocení patnácti jednání se uskutečnilo v pražském Top Hotelu. Podle diskutujících byla setkání železničářů nejen se zástupci krajských úřadů velmi užitečná. Pokračovat budou i letos. »
V Bruselu hovořili i o čtvrtém železničním balíčku
2.2.2017 - S řadou představitelů evropských institucí se na přelomu ledna a února v Bruselu sešli generální ředitel Českých drah Pavel Krtek a místopředseda představenstva ČD Ludvík Urban. Česká delegace, ve které nechyběli ani zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), tak s kolegy z dalších zemí projednala aktuální problémy české železnice. Akce se konala pod záštitou europoslankyně Olgy Sehnalové. »
Na více než polovině spojů jezdí moderní vozy
1.2.2017 - Komfortní a modernizované vozy obsluhují více než polovinu dálkových spojů Českých drah. V současnosti jezdí už na patnácti hlavních linkách včetně sedmičky linek rychlíkových. Cestující si tak mohou pohodlně hovět v polstrovaných sedačkách a z elektrických zásuvek nabíjet drobnou elektroniku. Podstatná část vagonů je navíc klimatizovaná a disponuje technologií wi-fi. »
Údolím Desné opět jezdí vlaky ČD
30.1.2017 - Takřka po dvaceti letech se na regionální dráhu z Šumperka do Koutů nad Desnou vydaly vlaky národního dopravce. Od 11. prosince jezdí na dvacetikilometrové, loni čerstvě elektrizované dráze soupravy a jednotky Českých drah. »
Monitory pro miminka i v Rokycanech
27.1.2017 - Sedmačtyřicet monitorů dechů pro novorozence věnovaly minulý rok České dráhy nemocnicím v celé republice ve spolupráci s nadací Křižovatka. Zatím poslední slavnostní předávání se uskutečnilo těsně před Štědrým dnem v rokycanské nemocnici. »
V Pardubicích staví multimodální terminál
26.1.2017 - Prostor před pardubickým hlavním nádražím se v listopadu proměnil v jedno velké staveniště, kde postupně vznikne terminál veřejné dopravy. Proto se výrazně změnilo vedení městské hromadné dopravě a do nádražní haly se dá dostat pouze jednou přístupovou cestou. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82| »