Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Fotogalerie: Když Vindobona spojila Východ se ZápademFotogalerie: Když Vindobona spojila Východ se Západem

24.3.2017 - Neuvěřitelných šedesát let uplynulo v lednu od chvíle, kdy se na kolejích prvně objevil luxusní a pro tuzemské cestující poměrně neobvyklý vlak s názvem Vindobona, který propojil Berlín, Prahu a Vídeň. Nejprve se 13. ledna roku 1957 vydal na zkušební jízdu se zástupci médií, do pravidelného provozu byl zařazen až od května stejného roku, kdy se měnil jízdní řád.

Celý článek »

 

Železniční tunely: romantiku vystřídala rychlostŽelezniční tunely: romantiku vystřídala rychlost

21.2.2017 - Jen máloco dává železnici tak romantickou podobu jako tunely. Stavitelé je budovali zejména na vrcholech horských masivů, aby jimi co nejvíce snížili výšku, do které musí vlak k jejich překonání vystoupat. Stavěly se ale i v úzkých údolích vodních toků se strmými břehy a ostrými meandry, aby se železnici podařilo co nejlépe zakomponovat do původního reliéfu krajiny.

Celý článek »

 

Fotogalerie: Pantograf byl nesmrtelný dříčFotogalerie: Pantograf byl nesmrtelný dříč

3.2.2017 - Staly se neodmyslitelnou součástí příměstské dopravy v okolí Prahy, kde pomohly vyřešit akutní nedostatek elektrických jednotek. Byť legendární pantografy nevynikaly zrovna vysokou spolehlivostí, potvrdily správnost myšlenky a směr, kterým se má rychlá příměstská doprava ubírat. To jednoznačně dokázal fakt, že i když byla jejich životnost plánována na 15 let, poslední dosluhující kusy brázdí koleje v okolí metropole dodnes.

Celý článek »

 

Spolehlivé Kredence sloužily přes půl stoletíFotogalerie: Spolehlivé Kredence sloužily přes půl století

2.12.2016 - Snad každá železniční správa v historii provozovala vozidlo, které se díky designu či provozní spolehlivosti stalo skutečnou legendou na kolejích. Zmínit můžeme například známé německé motorové jednotky řady VT 18.16, pozdější řady 175, které u nás dlouhá léta zajišťovaly mezinárodní spoj Vindobona. U nás můžeme za vozy s přívlastkem legendární označit poválečné motorové vozy M 262.0 (později označené řadami 830 a 831), které nejenže jezdily na většině tehdejších neelektrifikovaných tratí, ale vydržely v provozu neuvěřitelných šedesát let.

Celý článek »

 

Zrod cyklostezek aneb druhý život železniceZrod cyklostezek aneb druhý život železnice

11.11.2016 - Co se zrušenými tratěmi? Jednou z možností je vybudování cyklostezky, v Česku již vcelku obvyklá praxe. Výrazný a veskrze malebný krajinotvorný prvek nadále plní účel dopravní cesty a může přispět i k rozvoji turistiky a cestovního ruchu. A v neposlední řadě je pozemek alespoň zakonzervován pro případné obnovení železnice. Drážní budovy pak mohou nově sloužit coby ubytovny či půjčovny kol. Jak celý proces zprovoznění stezky vypadá?

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika