Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Cestování s dětmi ve znamení zábavy i osvěty
27.6.2018 - Kino, přebalovací pulty, místa pro kočárky, časopisy. Nejen to nabízí České dráhy nejmenším cestovatelům ve svých vlacích. Kromě toho národní dopravce nezapomněl ani na rozumnou cenovou politiku, výlety tak rozhodně nezruinují rodinné rozpočty. Čím je tedy možné malé neposedy na cestě zabavit?
Patrové jednotky už si podmanily i Německo
6.6.2018 - Dvoupodlažní osobní vozy mají v Německu velkou tradici. Parní patrový vůz byl používán v Hesensku dokonce už v 19. století. Ve 30. letech 20. století přišel německý železniční průmysl s moderní koncepcí aerodynamicky tvarovaných článkových patrových vozů a vratných souprav s řídicími vozy. Po světové válce se Německo rozdělilo, a zatímco na Západě se nové konstrukce patrových vozů neujaly, na Východě byly původní koncepty úspěšně rozvíjeny.
ČD Nostalgie 2018: Oslavy vzniku republiky i zprovoznění Heligónu
10.5.2018 - České dráhy zahajují další sezonu ČD Nostalgie. Připravují desítky akcí po celé republice, v plánu jsou i oslavy vzniku samostatného státu. Připravili jsme přehled historické techniky, která je ve správě Depa historických vozidel Lužná u Rakovníka a s níž se letos máte možnost setkat.
Dvacet let života Slonů v příměstské dopravě
10.4.2018 - Patrové elektrické jednotky řady 471, které jsou známé většině cestujících jako CityElefanty, brázdí české koleje již dvacet let. Objevovat se začaly nejprve v pražské, a později i ostravské aglomeraci. Vlaky, dodávané do parku Českých drah, postupně měnily nejen design, ale také nátěrové schéma. To se ustálilo s poslední dodávkou z roku 2013 na korporátním nátěru v kombinaci bílé a modrých odstínů. Vozidla, jimž strojvedoucí přezdívají Ešusy nebo Hliníky, tvoří součást moderního a rychlého cestování nejen v regionální, ale i příměstské dopravě.
Trať číslo 171: Dočkáme se zlepšení?
20.3.2018 - Tak trochu pověstnou popelkou mezi ostatními důležitými tratěmi zůstává hlavní tah z Prahy do Berouna. Trať číslo 171 stále čeká na zásadnější modernizaci a jízda do tohoto středočeského města je často provázena zpožděním, nejčastěji způsobeným technickou závadou nebo alespoň výlukou. Přitom cestujících ve vlacích mezi Prahou a Berounem neustále přibývá. Co je vlastně příčinou tohoto stavu?