Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Dálková doprava v Česku pod taktovkou taktu
6.9.2017 - V městské hromadné dopravě pravidelné intervaly už nepřekvapí asi nikoho. Kdy přijede metro, autobus či tramvaj, si tak můžeme snadno spočítat. Ale co na železnici? V posledních letech se však i zde stává trendem jezdit v taktu. To, s čím kdysi přišli například ve Švýcarsku, v Německu či Nizozemí, se již pevně zakotvilo také v tuzemsku. Vlaky tak u nás podobně jako spoje v MHD jezdí v přesných rozestupech.
Trans Europ Expressy vyjely před 60 lety
24.8.2017 - Měly konkurovat nastupující letecké dopravě a moderním automobilům při boji o movité zákazníky z řad manažerů, obchodníků, politiků, umělců a dalších prominentů. Od první jízdy luxusních mezistátních expresů letos uběhlo už 60 let. Na železnici vyrazily v době, kdy se podařilo odstranit nejvážnější škody po světové válce, a kdy Evropa zažívala hospodářský boom. Ve stejné době startovala i evropská integrace. Vzniklo Evropské hospodářské společenství, zárodek budoucí Evropské unie. Ideální čas pro zavedení evropských expresů.
Koleje v Polsku brázdí české lokomotivy
10.8.2017 - První lokomotivy československé výroby, které se objevily u našich sousedů v Polsku, byly motorové stroje BN 60 od firmy ČKD z počátku padesátých let. Od té doby se na polských kolejích vystřídalo několik stovek lokomotiv a motorových vozů, vyrobených přímo pro potřeby jak tamních státních drah, tak i různých průmyslových podniků. V neposlední řadě se pak tehdejší československá vozidla stala předmětem pronájmů soukromým i státním dopravcům.
Bicykl a vlak: recept na cool léto
28.7.2017 - Vlaky a výlety patří neodmyslitelně k sobě. Kromě vyznavačů pěší turistiky v létě do přírody častěji vyrážejí také milovníci kol. České dráhy pro cyklisty i letos připravily řadu zajímavých nabídek včetně výhodné jízdenky pro majitele bicyklů.
Fotogalerie: Třicet let elektroniků aneb příběh univerzálních dříčů
23.6.2017 - Příběh deseti dieselelektrických lokomotiv řady 743, u nichž byl poprvé využit elektronický regulátor spalovacího motoru, a díky čemuž také získaly přezdívku Elektronik, možná na první pohled nevoní dálkami nebo lámáním rekordů. Jejich přínos je skryt spíše v rutinní službě všedních dnů, a vyniká výjimečnou univerzálností a spolehlivostí. V něčem však výjimečný bezesporu je: tyto stroje znamenaly definitivní konec využívání Abtovy ozubnice v pravidelném provozu na naší nejstrmější železniční trati z Tanvaldu do Harrachova. Elektronici se tady poprvé objevili před třiceti lety.