Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejíElektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí

25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety 2011 a 2020 bylo například elektrizováno pouhých 28 kilometrů tratí, což je pro představu vzdálenost mezi Kladnem a Prahou, byť jen po bubenské nádraží. Ministerská Koncepce rozvoje elektrické trakce na skličující tempo reaguje smělými plány. Čeho bychom se tedy měli v budoucnu dočkat?

Celý článek »

 

Na lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádražíNa lyže vlakem: Sjezdovky a běžecké stopy na dosah nádraží

21.1.2024 - Na lyže se v tuzemských podmínkách jezdí většinou autem. Má to své nesporné výhody, ale též pár nevýhod – zejména stran samotného výjezdu do hor ve společnosti řidičů, kteří svůj vůz na sněhu příliš neovládají, a následného stresujícího parkování. Pokud to však nemáte daleko na železnici, měli bychom alternativu. Na mnohé české sjezdovky i k leckterým běžeckým tratím se dá dojet pohodlně vlakem Českých drah. Po výstupu pak stačí nasadit lyže a vyrazit.

Celý článek »

 

JŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterůJŘ 2024: nástup RegioFoxů a RegioPanterů

16.12.2023 - Nový jízdní řád pro rok 2024 v regionální dopravě se ponese ve znamení postupného nasazování nových vozidel. Například na tratích v Praze a Středočeském kraji vyjedou další nové motorové jednotky RegioFox řady 847. Ty dorazí v průběhu prvního pololetí příštího roku i na Vysočinu. Rovněž v Pardubickém kraji České dráhy v zimě na všechny spoje na trati 238 nasadí RegioFoxy, které nahradí RegioNovy.

Celý článek »

 

Stadlery RS1 dávají šanci českým lokálkámStadlery RS1 dávají šanci českým lokálkám

28.11.2023 - Když v říjnu 2011 dorazil do České republiky první Stadler Regio-Shuttle RS1 841.001, nezdálo se, že by měl tento typ nastartovat na tuzemských vedlejších tratích výraznější generační obměnu. Objednáno bylo celkem 17 vozů pro provoz na Vysočině a okolí a 16 vozů modifikované řady 840 pro provoz na sklonově náročnějších tratích Libereckého kraje. Kdo by tehdy tušil, že jejich počet v depech Českých drah časem překročí stovku…

Celý článek »

 

Po železnici, nebo silnici? Deset tras, kde dráha bodujePo železnici, nebo silnici? Několik tras, kde dráha boduje

28.10.2023 - Tuzemská železnice netrpělivě očekává první vysokorychlostní úseky. Posílí konkurenceschopnost osobní dopravy vůči silniční, pomohou s tolik potřebným posílením kapacity pro dopravu nákladní a obecně podpoří mobilitu obyvatel ČR. Ovšem než se tak stane, projede Bezprávím ještě hodně vlaků. Do té doby si musíme vystačit se sítí, kterou máme – a i ona, jak si ukážeme na příkladu několika hlavních tras, dokáže silniční variantě velmi dobře konkurovat.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika